سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/7/10
9:5 ص

بهینه سازی وبلاگ برای موتورهای جستجو
بازدیدکنندگان وبلاگ شما از کجا می آیند؟ قسمتی از آن‌ها دوستان تان هستند، که آدرس وبلاگ تان را به آن‌ها داده اید. بخشی دیگر از پیوندهایی است که دیگر سایت‌ها به مطالب تان داده اند. اما قسمت مهمی از ترافیک ورودی وبلاگ از موتورهای جستجو می آید.
شما در مورد موضوعات مختلفی مطلب می نویسید. کاربران اینترنت وقتی دنبال این موضوع ها در موتورهای جستجو می‌گردند، ممکن است از وبلاگ شما سر در بیاورند. اما معمولاً به غیر از شما ده‌ها، صدها و شاید هزاران صفحه دیگر هم در اینترنت در مورد موضوع مورد جستجو مطالبی دارند. حالا چه تضمینی وجود دارد اگر من در گوگل به دنبال نقد رمان محاکمه کافکا بگردم به پست وبلاگ شما در صفحه اول نتایج گوگل برسم؟ ممکن است گوگل مطلب شما را در صفحه هشتم نتایج خودش قرار بدهد. جایی که احتمال کمی وجود دارد کسی آنجا را ببیند.
اینکه چقدر خوب و جذاب بنویسید تنها یک بعد کار است. یک طرف دیگر این است که مطالب شما توسط خواننده‌ها پیدا شود. برای این امر باید بتوانید کاری کنید، در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری بدست آورید. به این معنی که اگر کاربران اینترنت به دنبال موضوعی می‌گردند که شما هم در مورد اش مطلبی دارید، پست شما در صفحه های نخستین نتایج و در جایگاه بالاتر قرار گیرد.
به‌ مجموعه کارهایی که انجام می‌دهید تا وبلاگ تان و مطالب اش در موتورهای جستجو در رتبه بالاتری قرار بگیرد SEO یا Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور جستجو) گفته می شود. در این درس با نکات مهمی آشنا می‌شوید که چه کار کنید تا رتبه وبلاگ تان را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.
بهتر است قبل از شروع، با برخی اصطلاحات مهم این حوزه آشنا شوید:
Alt Tag: عبارتی که در کد اچ تی ام ال درج عکس استفاده می‌شود (IMG Tag) و توضیح جایگزینی است که هنگام عدم نمایش عکس، نشان داده می شود.
Bot: برنامه‌هایی که برای جستجوی محتوای وب با اهداف گوناگون طراحی می شوند. ممکن است این کار برای ایندکس و دسته بندی کردن صفحات جهت استفاده در موتور های جستجو باشد. یا جهت شناسایی هدف مناسب برای ارسال اسپم انجام شود.
Google PageRank: یک مقدار عددی بین صفر تا 10 است که توسط سایت گوگل محاسبه شده و ارزش هر سایت را در وب مشخص می کند. هرچه این عدد بالاتر باشد یعنی ارزش این سایت بالاتر است.
Keywords: کلماتی که توسط موتورهای جستجو جهت شناخت و فهم محتوای یک صفحه وب، مورد استفاده قرار می گیرند. به آن‌ها کلمات کلیدی هم گفته می شود.
Keyword Density: نشان دهنده میزان تکرار یک کلمه کلیدی یا عبارت کی ورد در صفحه وب است.
Latent Semantic Indexing: که به اختصار LSI نامیده می شود. الگوریتم ویژه ای که توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو برای تشخیص ارتباط منطقی میان کلمات یک سایت مورد استفاده قرار می گیرد. مثلاً ممکن است در یک مقاله که در خصوص «Cookies» نوشته شده، کلماتی همچون شکر، شکلات، آرد و یا خمیر وجود داشته باشند. موتور جستجو با استفاده از این کلمات و الگوریتم مورد استفاده می‌فهمد که مقصود از «Cookies» شیرینی است، نه اصطلاح کوکی در مرورگرها!
Meta Data / Meta Tags: عبارات اختصاصی و توضیحی که به موتورهای جستجو در تشخیص حوزه و موضوع کاری یک صفحه وب کمک می کنند. یک متادیتای معمولی حاوی توضیح موضوع صفحه وب و لیست Keyword های آن است.
Spider: برنامه‌هایی که برای جستجوی خودکار وب با اهداف مختلف مورد استفاده می گیرند.
URL: به طور ساده، همان آدرس صفحه وب شما است.
 بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، یا SEO امروزه تبدیل به یک علم شده است که در مراکز مختلفی در سطح جهان تدریس می‌شود و دارندگان مدارک آن معمولاً جایگاه مناسبی در تجارت وب دارند. اما به این معنی نیست حال که ما یک وبلاگ ساده داریم و نمی‌خواهیم برای آن هزینه کنیم، جایی در میان رتبه های بالای موتورهای جستجو نخواهیم داشت. در این درس به نکات مهم و کلیدی ارتقاء رتبه یک وبلاگ اشاره می کنیم. البته این یک شروع است و شما می‌توانید با تحقیق، مطالعه و بهبود وبلاگ تان، جایگاه اول نتایج جستجو را از آن خود کنید.
 1- محتوا، پادشاه وبلاگ شماست
هنگام بحث در خصوص بهینه سازی جستجوی یک وبلاگ، کیفیت پست ها و مطالب منتشر شده، مهمترین و موثرترین فاکتور است. شاید افرادی مخالف این نظریه هم پیدا شوند (هرچند که بعید می دانم)، اما وقتی به موفقیت وبلاگ های مشهور در رتبه های جستجو نگاه می کنم، می‌توانم با جرأت بگویم که محتوا، فاکتور شماره یک در SEO است.
وقتی شما مطلبی نوشته باشید که خواننده خوشش بیاید، مطمئناً آن را به اشتراک می گذارد. برای دوستان اش ایمیل می‌کند و یا اگر وبلاگ یا وب سایتی داشته باشد، لینک مطلب تان را در آن قرار می دهد. خب، همین یکی از مهمترین نشانه‌هایی است که موتورهای جستجو برای رتبه بندی نتایج به آن توجه می کنند.
 2- پیش‌بینی کنید که کاربران احتمالاً چه چیزی را جستجو خواهند کرد
هر وقت برای وبلاگ تان مطلب می نویسید، به این نکته هم فکر کنید که مردم برای یافتن اطلاعاتی از جنس مطلب شما، احتمالاً چه کلماتی را جستجو می کنند! اگر شما دانش کافی در این خصوص داشته باشید، خود به خود در موقعیتی قرار می‌گیرید که جایگاه خودتان را در موتورهای جستجو تعیین کنید. تنها کافی است به صورت آگاهانه و فکر شده مطلب تان حاوی کلماتی باشد که بیشتر مورد جستجو قرار می گیرند. البته توجه داشته باشید که زیاده روی در این کار، هم باعث کاهش کیفیت مطلب می‌شود و هم اسپایدرهای موتور جستجو ممکن است این کار شما را به عنوان سوءاستفاده تلقی کنند و اصلاً در نتایج جستجو نشان تان ندهند.
می‌خواهید گوگل شما را هنگام نمایش نتایج جستجوی عبارت یا کلمه خاصی، در رتبه بالایی قرار دهد؟ پس از این کلمات و عبارات در متن تان استفاده کنید. از این کلمات می‌توانید در توضیحات متنی عکس‌های وبلاگ (Alt Tag) و یا هر جای شبیه به آن استفاده کنید.
 3- تیتر، تیتر و تیتر
هنگام انتخاب تیتر مطلب حتماً چند نکته را به خاطر داشته باشید. زیرا گوگل در رتبه بندی اهمیت خاصی برای تیتر قائل است. پس سعی کنید خواسته هایش را برآورده سازید:
مراقب باشید که کدهای وبلاگ تان به گونه‌ای نوشته شده باشند که هنگام درج تیتر، آن را حتماً در «title tags» قرار دهند. این امر بسیار مهمی است.
هیچ گاه از نام وبلاگ تان به عنوان یک keyword استفاده نکنید. این کار باعث کاهش شدید اهمیت کلمات کلیدی تان می شود.
همیشه به خاطر داشته باشید کلماتی که در اول تیتر استفاده می شوند، از وزن و اهمیتی بیش از کلمات بعدی برخوردارند و به همین نسبت از اهمیت کلمات پایانی تیتر کاسته می شود.
کلمات کلیدی را که طبق بند 2 راهنما در متن استفاده کرده اید، در تیتر هم به کار ببرید.
 4- به مطالب قبلی خودتان لینک بدهید
همانطور که لینک شدن مطلب تان در وبلاگ ها و وب سایت‌های دیگر باعث افزایش رتبه تان می شود، لینک شدن مطالب مرتبط با هم در وبلاگ تان هم می‌تواند تأثیر مثبتی در این کار داشته باشد. این کار همچنین باعث می‌شود که کاربر راحت‌تر بتواند مطالب مرتبط با موضوع مورد علاقه اش را در وبلاگ تان بیابد. البته توجه داشته باشید لینک دادن به مطالب خودتان در بخش‌های دیگر مانند منو ها و ستون کنار وبلاگ ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. همچنین زیاده روی در لینک دادن به مطالب مرتبط در یک مطلب هم تأثیر منفی بر نتایج جستجو خواهد داشت
 5- خواننده، خواننده می آورد
این مورد شاید به عنوان یک تکنیک SEO مطرح نباشد. اما تأثیر زیادی بر این موضوع دارد. هرچه تعداد خوانندگان وبلاگی بیشتر باشد، این شانس را دارد که توسط خوانندگان بیشتری کشف شود! هر چه تعداد خوانندگانی که به وبلاگ شما علاقه داشته باشند و شما را به شبکه دوستان شان معرفی کنند بیشتر شود، به همان نسبت سرعت رشد خوانندگان تان به صورت تصاعدی افزایش می یابد. خوانندگان علاقه‌مند به شما لینک می دهند، شما را در بوکمارک های آنلاین شان اضافه می کنند. درباره شما تویت می کنند. لینک های تان را برای هم ایمیل می‌کنند. در خصوص شما مطلب می نویسند. شما را در لینکدونی های شان قرار می دهند. خب، این‌ها از چشم اسپایدرها پنهان نمی ماند.
 6- سعی کنید از دیگران لینک بگیرید
اینکه دیگر سایت‌ها و وبلاگ ها به شما لینک دهند، یکی از موارد مؤثر در SEO است. البته این کار بسیار سخت است. به‌خصوص لینک گرفتن از وبلاگ ها و سایت‌های پر بیننده کار طاقت فرسایی است! برای شروع به وبلاگ هایی که خوشتان می‌آید یا موضوع شان با فعالیت شما مرتبط است لینک بدهید. در هر سایت و شبکه اجتماعی که عضو هستید، لینک تان را بگذارید. اینکه آدرس سایت شما در تویتر یا فیس بوک قرار گیرد، شاید از نظر SEO ارزشی نداشته باشد، اما شانس دسترسی مردم را به مطالب شما بیشتر می کند.
اما حواس تان باشد، همانطور که نباید فقط غرق تولید پست های عالی شوید، وقت تان را فقط برای لینک گرفتن و لینک دادن نگذارید. اگر مطلب خیلی خوب و کاربردی در مورد موضوعی خاص نوشته‌اید، که فکر می‌کنید به دردبخور است. از اینکه به صاحبان وبلاگ و وب سایت‌های مشهور در آن زمینه اطلاع دهید، ابایی نداشته باشید. بسیاری اوقات صاحبان این سایت‌ها و وبلاگ ها از اینکه مطلب مفید و به درد بخوری را برای کاربرانشان لینک کنند، استقبال هم می کنند.
 7- حوزه فعالیت تان را مشخص کنید
یکی از مواردی که در بهبود رتبه وبلاگ در موتورهای جستجو، تولید محتوا در یک زمینه تخصصی است. وبلاگی که 100 مطلب تخصصی در یک حوزه مشخص داشته باشد، در موتور جستجو در رده بالاتری نسبت به وبلاگی که مثلاً 200 مطلب در 5 یا 10 حوزه مختلف دارد، قرار می گیرد. سعی کنید مطالبی را هم که ارتباط بیشتری با هم دارند بصورت کتگوری یا تگ کلود، در اختیار خوانندگان قرار دهید.
 8- به روز رسانی منظم
هر چه به روز رسانی وبلاگ شما بیشتر باشد، دفعاتی که موتور جستجو اسپایدرهای اش را به سراغ تان می‌فرستد تا مطالب تان را لیست کند، افزایش می یابد. یعنی مطالب جدیدی که شما تولید می کنید، به جای یک یا چند هفته، طی چند ساعت یا روز در موتور جستجو فهرست می‌شوند و در اختیار کاربران اینترنت قرار می گیرند. انتشار مطالب در فاصله های زمانی مشخص، از تعداد بالای به روز رسانی هم مهم‌تر است. بهتر است به جای اینکه در یک هفته 10 مطلب منتشر کنید و هفته دیگر هیچ مطلبی نداشته باشید، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در هر هفته تعداد مطلب کمتر داشته باشید. اما در تمامی هفته‌ها مطلب برای انتشار داشته باشید.
 سخت بود؟ تصور نمی کنم. حالا شما مبانی SEO را برای بهبود رتبه وبلاگ تان را یاد گرفته اید.


پیام رسان

+ "یگذارید کودک بمانم"



+ @};-



+ اسلحه نیمه سنگین جهت مبارزه با اشغالگران فلسطین در نوار غزه



+ :D



+ :-o



+ B-)



+ :D



+ بدون شرح



+ تامل در جهان آفرینش@};-



+ تامل در جهان آفرینش



مشخصات مدیر وبلاگ
 
*مهران ارغوان*[784]
 

مطالب کامپیوتری دارم. از همه وبلاگ ها هم دیدبانی میکنم.در میهن بلاگ هم با همین اسم یک وبلاگ دارم


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
امنیت ایمیل - نکات کلی, مهران ارغوان ، عکاسی؛ فیلترها ، یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 شنبه 19شهریورماه90 ، یوزرنیم و پسورد تریال طلایی ورژن5 آنتی ویروس نود32 (لایسنس 1ماهه ، یوزرنیم و پسوردآنتی ویروس نود32 ؛روزشنبه1390/7/23؛Username Passw ، یوزرنیم و پسوردآنتی ویروس نود32 روز شنبه 1390/7/30،nod 32،آبدیت ، یوزرنیم و پسوردآنتی ویروس نود32؛چهارشنبه 1390/7/27مهرماه؛nod32 ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 پنج شنبه 16 خرداد 1392 ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 شنبه 19 اسفند ماه 1391 ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 شنبه 4 آبان 1392،نود 32 جد ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32پنج شنبه 4 اسفند ماه--23فور ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32سه شنبه 22فروردین 9 اوریل 2 ، یوزرنیم و پسوردنود32 ورژن4و 5 پنچ شنبه 7 مهر ماه1390 1390/7/7 ، یوزرو پسورد تریال آنتی ویروس نود32چهارشنبه12دی ماه--18ژانویه2012 ، یوزرو پسورد تریال طلایی آنتی ویروس نود32 ،(لایسنس ارجینال) ؛نود ، یوزرو پسورد تریال طلایی ورژن(5) آنتی ویروس نود32 روزجمعه (18 آذر ، یک مرور سریع و ریزه کاری های پشتیبان گیری؛بکاب؛انواع بکاب ، کپی رایت و ذکر منبع در وبلاگ نویسی ، کدام باهوشترند، زنان یا مردان ؟ ، کلیات گوگل آنالیتیکز، گوگل آنالیتیکز چیست،گوگل؛طریق کار با گوگل ، قالب وبلاگ چیست ، مدیریت ایمیل ها روی دسکتاپ - تاندربرد ، مدیریت کارها با استفاده از جیمیل،جیمیل،مدیریت جیمیل،آموزش جیمیل ، مقدمه و آشنایی با نرم افزار ورد (Word) ، مهران ارغوان ، مکاتبات ایمیلی به صورت رمزنگاری شده ، نحوه کار سنسورهای تصویری ، نرم افزار Word ، کار با جدول ها،قسمت اول ، نرم افزار Word، کار با صفحات و شیوه های نمایش یک سند ، نرم‌افزار Word، زیباسازی متن- بخش دوم ، نقش و کیفیت نور در عکاسی،کنترل نورى که داخل دوربین مى شود،تعیین ، نگاهی به آناتومی یک ایمیل - بخش اول ، نگاهی به آناتومی یک ایمیل - بخش دوم ، نود 32 ، نود 32 ، نود32 ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ، روزشنبه 1390/8/7 (7آبان)،آبدیت جد ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ،دوشنبه1390/8/30(30آبان) ،آبدیت جدی ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 روز سه شنبه 1390/8/3 (3 آبان،nod32، ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 روزچهار شنبه (18آبان)؛نود32،آبدیت ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 روزسه شنبه 1390/8/10 (10آبان)،آبدیت ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ورژن (5) روز چهارشنبه 1390/8/11؛نود ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ورژن (5) روزچهار شنبه 1390/8/25 ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ورژن (5)چهارشنبه آذرماه (30)" ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32، روز شنبه 1390/8/28،آبدیت جدید نود ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32؛ ورژن (5) روزپنچ شنبه (19آبان)؛آبدی ، یوزرنیم ، پسورد،آنتی ویروس نود32 ، روز سه شنبه1390/7/19مهرماه ، یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 پنچ شنبه 17شهریورماه90 ، یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 چهارشنبه 30شهریورماه90 1390/6/30 ، یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 سه شنبه 5مهرماه90 ، امنیت در پشتیبان گیری؛امنیت بکاب؛بکاب؛پشتیبان گیری ، امنیت در کامپیوترهای عمومی و سفر ، امنیت مرورگرهای اینترنتی ، انتخاب موضوع عکس و چگونگى بیان آن ، ایجاد یک سند Excel ، اینترنت؛ امنیت ایمیل و چت(قسمت اول) ، اینترنت؛ انتخاب رمز عبور مناسب و سوالات امنیتی ، بازیابی رمز عبور جیمیل،آموزش بازیابی رمزعبورجی میل،ایمیل،جیمیل ، بهینه سازی وبلاگ برای موتورهای جستجو ، پشتیبان گیری از زندگی آنلاین، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های ، پشتیبان گیری در سیستم عامل مک او اس اکس،بکاب،بکاب سیستم عامل ، پشتیبان گیری در سیستم عامل ویندوز،بکاب ویندوز،بکاب گرفتن از سیست ، پشتیبان گیری کلود (بک آپ آنلاین)،بکاپ؛بکاب کلود ، پشتیبان گیری؛ سایت ها و وبلاگ های اختصاصی؛بکاب از وبلاگهاوسایت ه ، تجزیه و تحلیل وب ، چرا گوگل آنالیتیکز؛گوگل آنالیتیکز،گوگل ، تصویر، صوت و ویدیو در وبلاگ ، تهیه نسخه پشتیبان ،ایمیل ها ، جیمیل،آموزش جی میل، ، جدید ترین یوزرنیم و پسورد نود 32؛ یوزر و پسورد 15 شهریور1390 ، جستجوی پیشرفته در جیمیل، مهران ارعوان ، چرخی در آزمایشگاه جیمیل،نکات بسیار کاربردی جی میل،جیمیل،ایمیل ، چگونگی بازیابی فایل های پاک شده در رایانه،ریکاوری اطلاعات رایانه ، چگونه آرشیو و اطلاعات تماس دیگر ایمیل ها را به جیمیل منتقل کنیم؟ ، دوربین عکاسی ،لنز- بخش اول ، دوربین عکاسی ،نورسنجی- بخش اول ، دوربین های دیجیتال-اجزای دوربین دیجیتال 1- سنسورها ، دوره آموزشی آشنایی با اچ‌تی‌ام‌ال و فناوری‌های اینترنت برای روزن ، راهنمای مبارزه با اسپم در جی میل ، رایانه ، نرم افزارهای ضد جاسوس افزار و تبلیغ افزار ، رایانه ؛ دیوار آتش و لزوم استفاده از آن ، رایانه، نگهداری و پاک کردن اطلاعات با امنیت بالا ، زبانه Home ، زبانه Insert ، زبانه Page Layout ، سنسورهای دیجیتال ، سه نکته طلایی گوگل آنالیتیکز؛گوگل آنالیتیکز؛ گوگل،وبلاگ ، عکسی، کمپوزیسیون یا همچینى اجزاى عکس،عکس،موضوع عکاسان ، عکاسی ،اصول و تعاریف کلى ، عکاسی ،صفحه حساس- بخش دوم ، عکاسی ،عمق در عکس ، عکاسی، آشنائى با عکاسى دیجیتال ، عکاسی، لنز- بخش سوم ، عکاسی، نورسنجی- بخش دوم ، عکاسی، واضح سازی (Focus) ، عکاسی،امکانات و تنظیم دوربین دیجیتال ، عکاسی،انتخاب دوربین دیجیتال ، عکاسی،وضوح در عکس،فکوس ، عکاسی؛ فلش (Flash) ، ' عکاسی، لنز- بخش دوم 'انواع لنزهای دوربین عکاسی ، "‏HTML برای همه- بخش اول- اصول ساخت یک صفحه ساده وب؛اچ تی ام ال" ، "اصول مقدماتی عکاسی،چطور عکس خوب و جذاب بگیریم؟" ، "اصول مقدماتی عکاسی،چطور عکس خوب و جذاب بگیریم؟,صفحه حساس- بخش ا ، "اینترنت؛ امنیت ایمیل و چت ( قسمت دوم) " ، "پشتیبان گیری از تلفن همراه،بکاب از موبایل،بکاب،موبایل،تلفن همرا ، "پشتیبان گیری از زندگی آنلاین- بخش اول: وبلاگ ها"؛پشتیبانی گیری ، "رایانه واصول اولیه پشتیبان گیری از اطلاعات آن",بکاب از رایانه؛ب ، "روش های پشتیبان گیری از اطلاعات رایانه"،بکاب ار اطلاعات رایانه ، "گوگل آنالیتیکز، بازدیدها (Visitors)- بخش اول"آشنایی با گوگل آنا ، "گوگل آنالیتیکز،بخش Intelligence "،خدمات گوگل؛ ، "گوگل آنالیتیکز،محتوا (Content)"؛گوگل،آموزش گوگل آنالیتیکز،محتوا ، "گوگل آنالیتیکز؛بازدیدها (Visitors)- بخش دوم"؛گوگل آنالیتیکز؛گوگ ، "گوگل آنالیتیکز؛بازدیدها (Visitors)، بخش سوم،گوگل ، "گوگل آنالیتیکز؛منابع ترافیک (Traffic Sources)"،گوگل آنالیتیکز؛ح ، "مرورگر چیست و چه کار می کند؟،انواع مرورگر" ، "نرم افرار Word،زیباسازی متن- بخش اول" ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 چهارشنبه 5 بهمن ماه--25 ژانویه ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 روز شنبه (21آبان) "؛آبدیت نود 32،ن ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 شنبه 24دی ماه--14 ژانویه " ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ورژن (5)شنبه1390/9/26 آذرماه (26) ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 یکشنبه 1390/11/16بهمن ماه--05 فوری ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32روز یکشنبه (22آبان)"،آبدیت نود32، ، "یوزرنیم و پسورد ،تریال طلایی ، آنتی ویروس نود32 ،(لایسنس ارجینا ، "یوزرو پسورد ارجینال آنتی ویروس نود32 چهارشنبه14دی ماه" ، "یوزرو پسورد ارجینال آنتی ویروس نود32یکشنبه2 بهمن ماه--22ژانویه" ، "یوزرو پسورد ارجینال آنتی ویروس نود32یکشنبه9بهمن ماه--29ژانویه" ، "یوزرو پسورد تریال طلایی آنتی ویروس نود32 ؛(لایسنس ارجینال) ؛nod ، "یوزرو پسورد تریال طلایی آنتی ویروس نود32 روز پنچشنبه 8دی ماه)" ، "یوزرو پسورد تریال طلایی آنتی ویروس نود32 روز شنبه(03دی ماه)" ، \‏HTML برای همه - بخش دوم- شناخت تگ های ضروری ،اچ تی ام ال ، \عکاسی ؛نورسنجی- بخش سوم\عکاسی،نور و نورسنجی ، \نرم افزار Word ، کار با جدول ها، قسمت دوم\ ، \یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 دوشنبه1 اسفند --19 فوریه' ، \یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 دوشنبه1 اسفند --19 فوریه" ، \یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 شنبه 29 فروردین 17 آوریل2 ، آپدیت و یوزرنیم و پسوردآنتی ویروس نود32، \UsernameوPassword nod3 ، آشنایی با مهمترین تهدیدهای امنیتی در رایانه ، 'آموزش بستن سی دی رام کامپیوتر (سخت افزار) ' ، آموزش بستن و جا انداختن CPU کامپیوتر (سخت افزار) ، آموزش مایکروسافت آفیس-اکسل ، آموزش وبلاگ نویسی بطور خیلی ساده تا حرفه ای( درس دوم) ، آنتی ویروس ها و انتخاب آنها در رایانه، نود 32، انواع آنتی ویروس ، ابزارهای جانبی وبلاگ نویسی ، ابعاد سنسورها ، اجزای دوربین دیجیتال 2- کارکرد و نظافت سنسورها ، اچ تی ام ال ،آناتومی یک صفحه وب ، اچ تی ام ال ،نگاهی دقیق تر به نوار آدرس مرورگرها ، اچ تی ام ال چیست؟ داستان HTML ,داستان اچ تی ام ال, ، اچ تی ام ال, آشنایی با نرم افزارهای اینترنتی و برنامه های مدیریت ، اچ تی ام ال, جایگزین کننده های متن و برنامه های مدیریت کلیپ بورد ، اچ تی ام ال، کار با ادیتورهای متنی- WYSIWYG,نکات ضروری در آماده ، اچ تی ام ال؛ اف تی پی چیست و به چه کاری می آید؟ ، اچ تی ام ال؛ سی اس اس از کجا آمد و به چه دردی می خورد؟ ، اچ تی ام ال؛آشنایی با جاوا اسکریپت و آژاکس ، استفاده از جیمیل به صورت آفلاین ، اصول مدیریت ایمیل - بخش دوم؛ایمیل؛جیمیل؛مدیریت جیمیل ، اصول مدیریت ایمیل؛آموزش ایمیل؛آموزش جی میل،مدیریت ایمیل؛جیمیل ، افزایش سرعت اینترنت ، امضای جیمیل , چگونگی ساخت امضای جیمیل ،
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی ###@جزین@### عکس و مطلب جالب و خنده دار سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید بچه مرشد! کلبه درویشی هم نفس نغمه ی عاشقی ****شهرستان بجنورد**** مـ یـ ـرابـ عـ ـطـ ـش تنهایی......!!!!!! تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر پروانگی ققنوس... منادی معرفت هر چی بخوای بادصبا وب سایت روستای چشام (Chesham.ir) رازهای موفقیت زندگی سیاسی عشق مهنس فخری ترانه ی زندگیم (Loyal) یادداشت های من بانوی اسمانی عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) بزرگترین سایت خنده بازار مردود گروه اینترنتی جرقه داتکو شاه تور دانلود سوالات کارشناسی ارشد *(: دنـیــــای مـــــــن :) * اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما... سید خراسانی همسایه خورشید ستاره خاموش باشگاه پرواز  از همه جا از همه رنگ مهندسی متالورژِی ستاره بر و بچه های ارزشی بهار صداقت** حفاظ مسعود رضانژاد فهادانـ بیاببین چیه ؟ میلاد کی مرام تَرَنّم عفاف عکس و عکس دیدبان گیم دیدبان اینترنتی عشقی عکس میخوای کلیک کن *مظلومیت اهل البیت(علیهم السلام)* دختروپسری ازنسل امروز جیگر نامه عشق ..::منتظر بیداری::.. جیگر طلا پرستو..... جوک و خنده یه دختر تنها قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی دهکده ی اطلاعات توهمات یه دیوونه کشکول طراحی و ساخت بنر Romance رویای زیبا ... (سرزمین دوستی)Kingdom Of Friendship ریحانه لپ لپ سایه سحر سکوت فقط خدا زندگی زیباست پس بخند ما لایق بهترینیم داستان های زیبا +مطالب عاشقانه سرزمین دانلود ام تی دانلود- دانلود رایگان تقویت حافظه و تمرکز حواس فقط خواننده ها وبازیگران ایرانی نقشه راه عرشیان سکـوتـــ شبـانـه"

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ