سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/6/29
11:37 ع

نود 32

یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 چهارشنبه 30شهریورماه90 1390/6/30 ESETNOD32 Antivirus username and password  سپتامبر21  21/9/2011  21September, 2011 این یوزرها سازگاری دارن با هر دو ورژن نود32 و (4ورژن) و(5) ESET Smart Security5.0.93.0 و ESET NOD32 Antivirus5.0.93.0

Username: EAV-51323815
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: rp28avp7cd
ESETNOD32 Antivirus
Username: EAV-51324625
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: ju862cxc7k
ESETNOD32 Antivirus
Username: EAV-51324629
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: x78xm2kr8a
ESETNOD32 Antivirus
Username: EAV-51225495
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: hatmhpu548
ESETNOD32 Antivirus
Username: EAV-51226107
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: 3txtbu25sn
ESETNOD32 Antivirus
Username: EAV-51235905
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: 65vns34keb
ESETNOD32 Antivirus


90/6/23
9:50 ص

 

خو ش آمدید

خوش آمدیید

امضای جیمیل

 یکی از نکاتی که در درس های قبلی بر آن تاکید  داشتیم، استفاده از امضا در پایان ایمیل ها، به همراه اطلاعات تماس و کاری است، تا گیرنده برای یافتن شما سر در گم نشود. اما اینکه در هر ایمیلی می نویسیم، بخواهیم  یک متن تکراری را مرتبا تایپ کنیم، کار خسته کننده ای به نظر می رسد. اما به هر حال نامه بدون امضا که لطفی ندارد!
امضای جیمیل چیست؟
این امضا یک متن است که به صورت خودکار در پایان تمام ایمیل های ارسالی از اکانت جیمیل اضافه می گردد. درون این متن می توانید از لینک، کلمات رنگی، فونت های مختلف و حتی عکس استفاده کنید.
 این امکان در اکانت جیمیل به صورت پیش فرض خاموش است و اگر نیازی به آن دارید، باید از صفحه تنظیمات روشن اش کنید.
 امضای جیمیل من باید شامل چه مواردی باشد؟
افراد معمولا بسته به نیازشان، چیزهای زیادی را در امضای جیمیل شان قرار می دهند. شما هم باید ببینید از ایمیل تان برای چه هدفی استفاده می کنید و مخاطبان پیام های تان به چه چیزی نیاز دارند؟
ولی به طور کلی امضا بهتر است شامل نام، نام خانوادگی و یا حداقل نام خانوادگی باشد. البته برخی افراد ترجیح می دهند از نام مستعار استفاده کنند. اضافه کردن ایمیل یا ایمیل های تان، و همچنین اکانت شبکه های اجتماعی هم به گیرنده امکانات بیشتری برای تماس با شما می دهد.
در یک امضای جیمیل رسمی و شغلی باید مواردی همچون نام و نام خانوادگی، عنوان شغلی، نام شرکت، آدرس پستی، ایمیل، تلفن و سایت شرکت درج شوند.
همچنین می توانید از عکس، لوگو و دیگر المان های تصویری در امضای تان استفاده کنید. مثلا استفاده از لوگوی شرکت تان در امضا کار جالبی است. یا به جای ایجاد لینک متنی اکانت تان در شبکه های اجتماعی، لوگوی آنها را در امضای تان لینک کنید. در هر صورت باید دقت کنید که امضای شما شلوغ و حاوی موارد غیر ضروری نباشد.
آیا امضای من در تمامی ایمیل های ارسالی مشاهده خواهد شد؟
از لحظه ای که قابلیت امضای جیمیل را روشن می کنید، امضای شما در انتهای تمام نامه های ارسالی، جواب به نامه ها و فورواردهای تان به نمایش در خواهد آمد. البته این امکان را دارید که در هر ایمیل آن را ویرایش کرده و یا پاک کنید. اگر به امضاهای ایمیل دقت کنید می بینید که امضا با دو خط کوتاه به این شکل آغاز شده است: --  به صورت قرار دادی این دو خط کوتاه علامت آغاز امضا هستند و جیمیل و دیگر سرویس دهنده های ایمیل با دیدن این دو خط در پایین ایمیل متوجه می شوند که ادامه متنی که زیر آن قرار دارد مربوط به امضای ایمیل است. البته نیاز نیست شما هنگام تعریف امضای جدید این دو خط را هم وارد کنید. خود جیمیل آن را برایتان در بالای امضا قرار می دهد.
چگونه یک امضای جیمیل بسازم؟
1- در صفحه تنظیمات (Settings) جیمیل به تب General رفته و در بخش Signature دکمه رادیویی کنار باکس ساخت امضا را کلیک کنید. اگر چندین ایمیل را بر روی اکانت جیمیل خود فعال کرده باشید، در اینجا می توانید ایمیلی را که قصد ساخت امضا برای آن دارید، انتخاب کنید. یعنی برای هر ایمیل می توانید امضای متفاوتی داشته باشید.
2- حال می توانید با استفاده از ادیتور کاملی که جیمیل برای تان تدارک دیده، مشغول ساخت امضای تان شوید. در این ادیتور امکاناتی از قبیل تغییر اندازه، رنگ و نوع فونت، اضافه کردن لینک و عکس، ایجاد لیست های عددی، بولت و همچنین انتخاب چینش راست و چپ متن را در اختیار دارید.
3- پس از اینکه امضای زیبای تان را ساختید، دکمه Save Change را بزنید. حال شما صاحب یک امضا برای اکانت انتخابی تان هستید. اگر می خواهید برای دیگر آدرس هایی که به جیمیل اضافه کرده اید، امضا بسازید، تنها کافی است آنها را از لیست بالای ادیتور انتخاب کنید. امضا را بسازید. دکمه Save Change را بزنید. از این به بعد هنگام نوشتن ایمیل جدید امضای شما در زیر متن ظاهر می شود.
4- برای افزودن عکس یا لوگوی خاصی به امضای تان، دکمه Insert Image را بزنید. این دکمه را در کنار دکمه اضافه کردن لینک و به صورت یک نقاشی منظره می توانید ببینید. در پنجره Add an Image آدرس اینترنتی عکس مورد نظرتان را وارد کنید. متاسفانه شما امکان انتخاب عکس از روی کامپیوتر را ندارید. ابتدا باید عکس را در یک سایت آپلود کرده و آنگاه آدرس آن را به جیمیل بدهید.
اگر آدرس وارد شده درست باشد، عکس انتخابی را در زیر آدرس می توانید ببینید. پس از مشاهده عکس دکمه OK را بزنید تا عکس به امضای تان اضافه شود.
توجه: جیمیل عکس انتخابی شما را بر روی سرور خود دانلود نمی کند، بلکه در هر بار نمایش آن را از روی آدرسی که داده اید، بازخوانی می کند.  پس به هیچ وجه از سرویس های رایگانی که عکس را برای مدت کوتاهی نگه می دارند استفاده نکنید. زیرا بعد از مدتی عکس حذف شده، هم امضای موجود خراب می شود و هم امضای درون ایمیل هایی که قبلا فرستاده اید نابود می شود. سایت هایی مانند پیکاسا گزینه مناسبی برای این کار هستند.
5- برای ایجاد لینک، ابتدا ایمیل تان را نوشته و سپس آن را به صورت کامل انتخاب کنید. حال کافی است که دکمه لینک را (که به صورت دو حلقه زنجیر دیده می شود) کلیک کنید تا متن انتخابی تبدیل به لینک شود.
 6- برای لینک کردن تصاویر، عکسی را که با استفاده از بند 4 در امضای تان گذاشته اید، انتخاب کنید. حال بر روی آیکون لینک کلیک کنید. در پنجره ای که باز می شود در زیر عبارت To what URL should this link go آدرس مورد نظرتان را وارد کرده و دکمه OK را بزنید.
امضای دیجیتال
این امضا از لحاظ محتوا و کاربرد، با امضایی که در بالا توضیح دادیم تفاوت دارد. شاید به زبان ساده بتوان گفت امضای جیمیل همان آدرسی بوده که در قدیم پشت نامه می نوشته اند  و امضای دیجیتال آن مهر و موم روی نامه بوده تا گیرنده نسبت به اصالت و درستی نامه اطمینان یابد. در ادامه به صحبت درباره امضای دیجیتال (که به امضای الکترونیک هم شهرت دارد) می پردازیم.
امضای دیجیتال چیست؟
امضای دیجیتال راهی برای اطمینان یافتن از صحت و اعتبار یک سند الکترونیکی (ایمیل، فایل متنی، و غیره) است. یعنی اینکه اطمینان حاصل کنید که همان شخص مورد نظر شما، سند را ایجاد کرده و همچنین مطمئن شوید که آن سند الکترونیکی به هیچ وجه از زمان ایجاد توسط شخص مورد نظر، توسط فرد دیگری ویرایش یا دچار تغییر نشده است.
امضاهای دیجیتال متکی بر انواع خاصی از رمزنگاری برای اطمینان از صحت و سقم محتوا هستند. به طور خلاصه ابتدا با رمزگذاری، تمام داده هایی که یک فرد  از طریق شبکه به دیگری می فرستد  به صورتی تبدیل می شود که تنها کامپیوتر مقصد قادر به رمزگشایی و دسترسی به آن اطلاعات باشد.
مرحله بعدی امضای دیجیتال، اعتبار سنجی یا Authentication است. در این مرحله کنترل می شود که اطلاعات از منبع مورد اعتماد مرحله قبل آمده باشند.
در صورتی که از جیمیل استفاده می کنید، قابلیت SSL یا HTTPS هم کاری شبیه رمزگذاری را برای انتقال اطلاعات در مسیر انجام داده و اطلاعات را به صورت امن برایتان ارسال می کند. تنها می ماند مرحله اعتبار سنجی، که در دروس بعدی تحت عنوان رمزنگاری ایمیل، به شیوه های مناسب رمزنگاری و اعتبار سنجی  ایمیل های ارسالی و دریافتی می پردازیم.


90/6/23
7:56 ص

خو ش آمدید

از تصاویر، درست و به‌موقع استفاده کنید:

تصاویر برای زیبا کردن صفحه وبلاگ نیستند. از آن‌ها وقتی استفاده کنید که مفهومی را به مطلب اضافه کند. گاهی اوقات آنقدر در استفاده از آن‌ها زیاده روی می‌شود که مطلب اصلی در میان شان گم می شود. بعضی وقت ها تصاویر نامناسب سبب می‌شوند، نوشته مانند یک تبلیغ به نظر برسد. اعصاب خواننده‌ها را با استفاده از عکس‌های متحرک به هم نریزید و فقط در صورتی از چنین چیزهایی استفاده کنید که واقعاً نیاز باشد. از انیمیشن ها وقتی استفاده کنید که به رساندن مفهموم تان کمک کند. آن‌ها به حجم صفحات شما اضافه می‌کنند و خواننده ها بعد از انتظار طولانی وبلاگ را ترک می کنند.

طبقه بندی مطالب:

نیاز به دسته بندی پست ها یکی از اولین سؤال‌هایی است که در ذهن یک بلاگر جدید شکل می گیرد. سرویس های وبلاگ نویسی مختلف هر کدام امکانات متفاوتی را برای طبقه بندی نوشته‌ها در اختیار شما قرار می دهند. اما در اینجا با دو تا از رایج ترین و مهم‌ترین آن‌ها آشنا می شوید:

    طبقه بندی بر اساس دسته های موضوعی: این ساده‌ترین روش برای طبقه بندی است. می‌توانید دسته های موضوعی مختلفی را بسازید و هنگام نوشتن یک پست جدید آن را در یک یا چند تا از این دسته ها طبقه بندی کنید. درست مثل پوشه هایی که ایجاد می‌کنید و کاغذها را بر حسب موضوع در آن‌ها قرار می دهید. این روش ساده و سریع است. معمولاً این امکان را دارید، آن‌ها را در یکی از ستون‌های کناری وبلاگ نمایش دهید و با کلیک کردن روی هر دسته تمام مطالبی که در آن طبقه بندی شده است نمایش داده می شود.

    برچسب زنی: تگ زدن یا برچسب زنی روش جدید تری برای دسته بندی اطلاعات است. در این روش برای هر پست تعدادی برچسب انتخاب می‌کنید و به آن اختصاص می دهید. محدودیتی در انتخاب و تعداد این برچسب‌ها وجود ندارد. اما باید بدانید که انتخاب برچسب مناسب یک هنر است. وقتی یک پست می‌نویسد با خودتان فکر کنید، کدام کلمات و عبارات هستند که من را به یاد این پست می‌اندازد یا اگر یکی از خوانندگان من بخواهد این مطلب را پیدا کند احتمالاً چه کلمه‌ای را جستجو خواهد کرد؟ این کلمات برچسب‌های شما را تشکیل می دهند.

تست نهایی یادتان نرود:

بعد از اینکه مطلب را نوشتید و منتشر کردید حتماً آن را یک بار در وبلاگ مانند یک بیننده بازخوانی کنید. خیلی اوقات اشکالاتی در آن پیدا می‌کنید که هنگام نوشتن و ویرایش در صفحه مدیریت ندیده اید. گاهی اوقات عکس را در سایز اشتباه آپلود کرده‌اید و وقتی آن را در وبلاگ چک کنید، می‌بینید قالب وبلاگ به هم ریخته است. تست نهایی چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد اما این اطمینان را خواهید داشت، مطلب شما درست و بدون اشکال منتشر شده است.

امنیت در وبلاگ نویسی

حفظ امنیت و حریم خصوصی در فضای اینترنت بسیار مهم و جدی است که همواره باید به آن توجه داشت. اهمیت این موضوع زمانی که شما صاحب یک وبلاگ هستید و افراد مختلفی از سراسر دنیا بازدید کننده‌ی شما هستند، چندین برابر هم می‌شود.

 تا زمانی که مرکز توجه قرار نگرفته باشید، خطر چندانی شما را تهدید نمی‌کند، ولی به محض اینکه تعداد بازدیدکننده‌های وبلاگ شما بیشتر ‌شود، به همین نسبت احتمال حمله به شما نیز بیشتر می‌شود. مخصوصا اگر یک وبلاگ سیاسی باشید یا مطالب شما در خلاف جهت منافع فرد یا گروهی باشد.

در این شرایط هک شدن شما فقط نابودی وبلاگتان را به دنبال ندارد بلکه امنیت خود شما و حتی بازدید کنندگان شما نیز از بین می‌رود و مشکلات جدی گریبان‌گیر تان می‌شود. در این جا از جهات مختلف مقوله‌ی امنیت را بررسی می‌کنیم و نکات مهمی را که در این جهت باید رعایت شوند را شرح می‌دهیم.

انتخاب رمزهای عبور مناسب:

شکی نیست که اولین و شاید مهمترین قدم در جهت حفظ امنیت انتخاب پسوردهای مناسب است. برای انتخاب پسورد به چند نکته‌ی کلیدی باید توجه کنید:

 -حفظ حریم خصوصی در فضای اینترنت مساله بسیار مهم و جدی است که همواره باید به آن توجه داشت. روی پسوردهایتان حساس باشید و هرگز برخی از آن‌ها را کم اهمیت‌تر تلقی نکنید زیرا ممکن است همان اکانت ساده و بی‌اهمیت شما، راه ورود هکرها به اطلاعات مهم تان باشد.

 -از پسوردهای طولانی و مشتمل بر حروف بزرگ و نشانه‌ها استفاده کنید.

 -البته انسان از حفظ پسوردهایی با خصوصیات بالا عاجز است، بنابراین از نرم‌افزارهایی مناسب برای نگهداری آنها مانند last pass و Keepass و غیره استفاده کنید و هرگز از روش‌های خطرناکی مانند یادداشت آنها در درون دفترچه‌ی یادداشت تان استفاده نکنید.

 -از کلمه‌هایی که در هنگام سخن گفتن بر آنها تکیه می‌کنید به عنوان کلمه عبور استفاده نکنید زیرا از اولین گزینه‌های یک هکر در زمان حدس زدن پسورد شما است.

- در آخر از اطلاعات تماس خود و نزدیکان تان و یا اطلاعات هویتی و شناسایی هرگز به عنوان رمز عبور استفاده نکنید.

با رعایت همین نکات ساده و کمی تدبیر در انتخاب پسورد تا حد زیادی به امنیت خودتان کمک کرده اید.

سایت لست پس: http://lastpass.com

کی پس: http://www.keepass.info


90/6/22
9:56 ص

خو ش آمدید

نوشتن برای وبلاگ

چگونه برای وبلاگ مطلب بنویسیم؟ آیا نوشتن در یک وبلاگ نیاز به تکنیک خاصی دارد؟ آیا نوشتن در اینترنت مانند نوشتن یک کتاب یا مقاله برای ارایه در کلاس است؟ بعضی از وبلاگ‌نویس ها اهمیتی به این مسئله نمی‌دهند و هر طور دلشان بخواهد می‌نویسند. در این درس می آموزید از چه قواعدی پیروی کنید تا برای وبلاگ تان به گونه‌ای مؤثر بنویسید.

تمام داستان یک وبلاگ در مورد نوشته های شما است. هر قدر وبلاگ تان امکانات مناسب و قالب زیبا داشته باشد، اگر نوشته های آن جذاب نباشد، هیچ گاه خواننده ها را جذب نخواهد کرد. اول از همه باید بدانید، روش خواندن در وب با دیگر رسانه‌ها متفاوت است. خواننده‌ها در وب مطالب را خط به خط نمی‌خوانند بلکه آن‌ها را اسکن می کنند و از بخشی به بخشی دیگر می‌پرند. آن‌ها ابتدای پاراگراف ها را نگاه می‌کنند و بعد سراغ پاراگراف بعدی می روند. مطالعات نشان می‌دهد که الگوی مطالعه خواننده‌ها در وب به شکل یک حرف F انگلیسی است.

در این تصویر نقاط قرمز رنگ مکان هایی است که بیشترین توجه به آن‌ها صورت گرفته. اگر دقت کنید می‌بینید که در یک متن پاراگراف های ابتدایی بیشتر از همه مورد توجه قرار می‌گیرد. خواننده به ابتدای متن و ابتدای لیست ها توجه می کند و انتهای متن کمتر خوانده می شود.

خواننده‌ها در اینترنت به خاطر انبوه اطلاعاتی که با‌ آن مواجه هستند به دنبال پاسخ سؤال شان می گردند. آن‌ها وقت ندارند و کم حوصله هستند. یک نوشته خوب باید به گونه‌ای باشد تا به سؤالات خوانندگان پاسخ دهد. یک نوشته خوب باید به گونه‌ای تنظیم شده باشد تا خواننده در کوتاه ترین زمان ممکن، مفید ترین اطلاعات لازم را دریافت کند و به هدف اش برسد.

مخاطب خود را بشناسید:

برای چه کسی وبلاگ می نویسید؟ وبلاگ برای عده‌ای مانند یک دفترچه خاطرات و بسیار شخصی است. آنها برای دل خودشان می‌نویسند و شاید حتی دسترسی به وبلاگ را هم محدود کرده باشند. اما عده زیادی هم وبلاگ می‌نویسند تا خوانده شود. اگر جزو دسته دوم هستید، باید در ابتدا مخاطب خودتان را بشناسید. در مورد آن‌ها اطلاعاتی جمع آوری کنید و خودتان را جای آن‌ها بگذارید. مخاطب شما چه انتظاری دارد؟ به دنبال چه چیزی می‌گردد و در چه سنی است و چه علایقی دارد؟ مشخص کردن مخاطب تکلیف شما را با خودتان مشخص می‌کند و اجازه می‌دهد تا مطالب بهتری برای آن‌ها بنویسید.

موضوع وبلاگ را برای مخاطب مشخص کنید:

اگر در وبلاگ تنها در مورد یک موضوع خاص می نویسید، آن را برای خواننده مشخص کنید. می‌توانید کاری کنید، بیننده با یک نگاه بفهمد، اینجا کجا است. اگر در وبلاگ تان به نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی می پردازید، از قالبی استفاده کنید که نشان دهنده این موضوع باشد. اسم وبلاگ هم می‌تواند تا حد زیادی به دادن حال و هوای سینمایی به وبلاگ کمک کند. با قرار دادن چند توضیح و تصویر در صفحه اول وبلاگ تان هر کسی متوجه می‌شود، در چه موردی می نویسید.

کوتاه و طبقه بندی شده بنویسید:

نوشتن برای وب مانند نوشتن یک کتاب بلند نیست. از نوشتن پاراگراف های بلند و طولانی پرهیز کنید. سعی کنید متن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. برای هر بخش یک عنوان مجزا داشت باشید تا برای خواننده جذاب‌تر شود. به عنوان مثال به متن همین درس نگاه کنید که به بخش‌های متعددی تقسیم شده است. خیلی اوقات می‌توان به جای درج کردن پشت سر هم اطلاعات آن‌ها را به صورت لیست، جدول یا نمودار نشان داد. این تکنیک ها متن را بسیار خواندنی تر می کند.

اطلاعات را صحیح به هم متصل کنید:

گاهی اوقات می‌خواهید چند متن را با لینک کردن به هم متصل کنید. در چنین وقتی از عنوان مناسب برای لینک ها استفاده کنید. هنوز در وبلاگ های زیادی می‌بینیم که نوشته است: «برای خواندن مطلب اینجا کلیک کنید.» این عبارت متعلق به روزهای اول اختراع اینترنت بود. زمانی که هنوز کاربران نمی‌دانستند برای رفتن به یک لینک باید روی آن کلیک کنند! برای همین لینک ها را به این صورت می‌نوشتند تا بیننده بفهمد باید روی آن کلیک کند. شما می‌توانید از یک عنوان مناسب برای لینک ساختن استفاده کنید تا معنی مناسبی داشته باشد.

در هر مطلب روی موضوع اصلی تمرکز کنید:

هنگام نوشتن پست به حاشیه نروید و به اصل مطلب بپردازید. فراموش نکنید خواننده‌ها در وب به ابتدای مطلب بیشترین توجه را دارند، بنابراین بهتر است نکات مهم را در همان چند خط اول بگنجانید. اگر موضوع مورد نظرتان مهم است مانند روزنامه نگارها عمل کنید. آن‌ها برای نوشتن خبر از روشی به نام هرم وارونه استفاده می کنند. در این روش مهم‌ترین نکات مطلب در ابتدا آورده می‌شود و هرچه به پایین می‌رویم مطالب با اهمیت کمتر قرار می گیرد. با استفاده از این روش شانس اینکه پیام را به افراد بیشتری برسانید چند برابر کرده اید.

ویرایش فراموش نشود: 

بعد از نوشتن یک پست نیاز نیست که فوراً دکمه انتشار را بزنید. حداقل یک بار نوشته را از اول تا آخر بخوانید. به دنبال غلط های املایی، تایپی، نگارشی و اشتباه در جمله بندی بگردید حتماً چندتایی پیدا می کنید. انتشار یک مطلب دارای غلط، تأثیر بدی روی خواننده خواهد گذاشت. هنگام ویرایش روی جمله‌ها دوباره فکر کنید. به یاد بیاورید خواننده‌های وب، متن های بلند و جمله‌های طولانی را دوست ندارند. بنابراین قیچی را به دست بگیرید و هر چه اضافه به نظر می‌آید حذف کنید، تا یک متن اصلاح شده داشته باشید. 

دیوار کلمات خواننده را فراری می دهد:

پاراگراف بندی مناسب و فضای سفید به خواننده اجازه می‌دهد تا در متن شما تنفس کند. برای مثال تصور کنید تمام پاراگراف های همین درس که می‌خوانید به هم چسبیده باشد و هیچ عنوانی هم نداشته باشد. آیا جرأت می‌کنید آن را از اول تا آخر بخوانید؟ وقتی متن را قسمت بندی نکنید و در آن فضا خالی نداشته باشید، مانند یک دژ مقابل خواننده است که از خواندن آن سر باز می زند.

سایز متن را مناسب انتخاب کنید و از وسط چین استفاده نکنید:

متنی که با فونت‌های درشت نوشته شده باشد به راحتی قابل خواندن نیست. متن با فونت بسیار ریز هم همین طور. رنگی کردن قطعات مختلف متن هم باعث آزار چشم خواننده می‌شود. بهتر است متن را در یک رنگ بنویسید. بعضی‌ها دوست دارند، متن ها را وسط چین کنند. بررسی ها نشان داده که چشم انسان در دنبال کردن خطوط وسط چین به مشکل بر می‌خورد و با آن‌ها راحت نیست. بنابراین متن های فارسی را تا حد امکان راست چین قرار دهید و انگلیسی را چپ چین کنید.


90/6/22
7:17 ص

یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 سه شنبه 15شهریورماه1390/6/15 ESET Smart Security & NOD32 Antivirus username and password سپتامبر06 6/9/2011

06September, 2011


Username: EAV-50913203 Password: mt3ucufkb8
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50913170 Password: kuh5mfe5ta
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50913178 Password: v8x55jdkcn
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50913198 Password: vbsvpdu2h5
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50913229 Password: bfjtdkvnpf
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50913238 Password: b8e7tatkpr
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50891970 Password: 5ntdjm2vfd
Valid :2011 -12-12 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50913188 Password: dad3efmsxu
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50913204 Password: 2383cnfs3n
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50913199 Password: ah34p7u78j
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50912435 Password: k8233hrbj2
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com
Username: EAV-50912437 Password: sv2xuc43kt
Valid :2011 -12-13 type: ESS / EAV
www.n-o-d32.mihanblog.com


90/6/19
7:48 ص

امنیت در جیمیل

در درس قبلی به بررسی مسائل مربوط به امنیت ایمیل پرداختیم. اما از آنجایی که جیمیل، تمرکز اصلی ما در این دوره  است در اینجا به صورت اختصاصی به ذکر نکاتی درباره امنیت جیمیل می پردازیم.
تقریبا تمامی اطلاعات مربوط به حساب های بانکی، سایت، وبلاگ ها و حتی اطلاعات و روابط شخصی افراد در ایمیل آنها است، امنیت ایمیل اهمیت ویژه ای پیدا می کند. ایمیل مرکز ثقل تمام زندگی مجازی شما محسوب می شود و یک کاربر جیمیل باید همیشه به دنبال بهترین و جدیدترین روش های امنیتی باشد، تا بتواند زندگی دیجیتال امن و آسوده ای را تجربه کند. جالب اینجا است که بسیاری از نکاتی در این درس به آنها می پردازیم، توسط خود گوگل هم توصیه و تاکید  شده اند.
1- همیشه از  SSL یعنی HTTPS استفاده کنید.
این یکی از مهمترین نکات امنیتی جیمیل است که هر کاربر باید آن را بشناسد. استفاده از اچ تی تی پی اس (HTTPS) باعث می شود که نام کاربری، رمز عبور و تمامی اطلاعات شما به صورت کدگذاری شده و امن بین کامپیوتر و سرور جیمیل رد و بدل شود. چندی است که جیمیل این امکان را به صورت خودکار بر روی همه ایمیل های اش فعال نموده. هم اکنون ایمیل تان را باز کرده و آدرس آن را نگاه کنید. اگر اینگونه: https://mail.google.com شروع می شود، این قابلیت بر روی آن فعال است. اما اگر به این صورت: http://mail.google.com دیده می شود، همین الان در صفحه تنظیمات جیمیل آن را فعال کنید. تفاوت تنها در یک حرف S است.
برای فعال کردن اچ تی تی پی اس، به صفحه mail settings رفته و در تب General در قسمت Browser connection گزینه Always use https را انتخاب کرده و دکمه  save changes پایین صفحه را بزنید.
 نکته: ممکن است در برخی مواقع و مناطق که دولت ها به دلایلی سرویس SSL را محدود می کنند، جیمیل https شما به راحتی باز نشود. اما انتخاب با شما است: اینکه ارتباط جیمیل تان امن باشد، یا اینکه همیشه به راحتی باز شود!
2- فیلترهای تعریف شده در جیمیل تان را به صورت دوره ای کنترل کنید.
در بسیاری از آسیب پذیری ها و حملات به جیمیل که تا کنون مورد سواستفاده قرار گرفته اند، اولین کاری که هکر می کند، تعریف یک فیلتر است که تمامی ایمیل های اکانت هک شده را برای ایمیل دیگری فوروارد کند. بنابراین باید برنامه زمانی منظمی برای این کار داشته باشید و مراقب فیلترها باشید. برای این کار به صفحه mail settings رفته، تب Filters را باز کرده و موارد موجود را برای یافتن فیلترهای مشکوک و ناشناس کنترل کنید. هر فیلتری را که نمی شناسید یا یادتان نمی آید برای چه کاری ایجاد کرده اید، پاک کنید. فیلتر هایی را هم که دیگر به آنها نیازی ندارید حذف نمایید.
نکته: بخش forwarding در تب Forwarding and POP/IMAP را هم فراموش نکنید.
3- همیشه برای ورود به جیمیل آدرس را در مرورگر تایپ کنید و حواس تان به https باشد.
برای ورود به جیمیل تان بهتر است که همیشه آدرس را خودتان تایپ کنید و از آدرس های تایپ شده قبلی، لینک های درون برخی سایت ها و یا پیغام های خطا استفاده نکنید. گوگل تاکید دارد که همیشه قبل از ورود نام کاربری و رمزعبور، آدرس را چک کنید تا مطمئن شوید با HTTPS شروع شده است و همان آدرس سایت google است. اگر http و یا چیزی شبیه به نام گوگل بود، ابتدا آن را اصلاح کرده و آنگاه نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.
 آدرس های مطمئن برای ورود به حساب کاربری گوگل و جیمیل https://www.gmail.com و https://www.google.com/accounts هستند.
 نه دست نگه دارید، قرار شد که هیچگاه با استفاده از لینک و یا کپی کردن آدرس وارد جیمیل تان نشوید! پس لطفا این آدرس ها را تایپ کرده و آنگاه وارد جیمیل و حساب کاربری گوگل تان شوید.
4- برای کار با جیمیل از مرورگرها استفاده نکنید (البته اگر بیش از حد وسواس امنیت دارید).
این نکته به درد آنهایی می خورد که درباره امنیت وسواس فراوانی دارند و البته می توانند از خیر رابط کاربری تحت وب جیمیل و امکانات فراوان آن بگذرند. تاکنون بسیاری از مشکلات امنیتی که برای جیمیل گزارش شده است، متعلق به نسخه تحت وب و درون مرورگر آن است. من که کاملا به رابط کاربری تحت وب جیمیل معتاد شده ام، اما اگر نمی خواهید از آن استفاده کنید، می توانید از برنامه های مدیریت ایمیل مانند تاندربرد استفاده کنید.
5- رمز عبورتان را هیچ گاه افشا نکنید.
خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد؟! باور کنید یا نه، این مورد دلیل اصلی تصاحب و سرقت اکانت های ایمیل است. بگذارید مثالی بزنیم. آیا شما در سایتی مانند فیسبوک عضو هستید؟ تا به حال از سرویس Friend Finder آن استفاده کرده اید؟ همان که ایمیل و رمزعبور جیمیل تان را وارد می کنید تا با کنترل لیست کانتکت تان ببیند کدام یک از دوستان تان در فیسبوک عضو هستند و آنها را به شما معرفی کند.
  خب، به همین راحتی، شما رمزعبورتان را در اختیار سرور فیسبوک گذارده اید! تاکید می کنیم که تحت هیچ شرایطی رمز عبور ایمیل تان را در اختیار افراد یا سرویس های اینترنتی ثانویه قرار ندهید.
همچنین از اینها مهمتر، مواظب ایمیل هایی که از شما درخواست تایید مشخصات جیمیل تان را می کنند، باشید. جیمیل و گوگل هیچ گاه توسط ایمیل از شما درخواست ارسال رمزعبور و یا هرگونه اطلاعات شخصی و کاربری را نمی کند. پس مطمئن باشید که با یک سارق هویت طرف هستید که برایتان دام گسترده است.
6-  از رمزهای عبور مطمئن و امن استفاده کنید.
این نکته بسیار اهمیت دارد که از رمزهای عبور معمولی و همگانی مانند 123456 و یا خود کلمه password هیچگاه استفاده نکنید. همیشه از ترکیب اعداد، حروف و علائم برای رمزعبورتان استفاده کنید. با استفاده از سایت هایی مانند مثال زیر، می توانید میزان امنیت رمزعبورتان را بسنجید.
 http://howsecureismypassword.net

http://goo.gl/3wWS0
7- مرورگرتان را به روز نگه دارید.
یکی از بهترین روش های افزایش امنیت و امن نگه داشتن اکانت جیمیل و دیگر ایمیل ها، آپدیت کردن و به روز نگه داشتن مرورگری است که برای ورود به ایمیل استفاده می کنید. نسخه های قدیمی مرورگرها یکی از اهداف عالی کدهای مخربی هستند که از رخنه های آنها برای دزدی اطلاعات بهره می برند.
8- رمزعبورتان را به صورت دوره ای عوض کنید.
یکی از نکات امنیتی که گوگل هم بسیار بر آن تاکید دارد، این است که هر سه یا چهار ماه یک بار رمزعبور جیمیل تان را عوض کنید. این کار به شما کمک می کند تا در برابر برنامه هایی که احتمالا به رمزعبورتان دست یافته اند و یا کامپیوترهای آلوده ای که در خانه دوستان یا کافی نت روی آنها لاگین کرده اید، سد مقاومی بسازید.
 9- همیشه پس از اتمام کار از جیمیل خارج شوید (sign out).
بیشتر افراد فراموش می کنند که بعد از اتمام کار از ایمیل شان خارج شوند (ساین اوت کنند) و تنها به بستن پنجره مرورگر اکتفا می کنند. این کار به خصوص هنگام استفاده از کامپیوترهای عمومی یا اشخاص دیگر، کار بسیار خطرناکی است. زیرا تنها کافی است که نفر بعدی آدرس gmail.com را در مرورگر تایپ کند تا ایمیل شما برای وی باز شود.
اگر هم هنگام استفاده از کامپیوترهای عمومی به دنبال امنیت بیشتر هستید، بعد از خروج از ایمیل، ابتدا کوکی ها و history مرورگر را پاک کرده و آنگاه مرورگر را به طور کامل ببندید.
 10- مواظب پیوست های ناشناس و غیرمنتظره باشید.
همیشه مراقب فایل های پیوستی باشید که به همراه ایمیل ها دریافت می کنید. اگر حجم یا نام فایل پیوست مشکوک بود، حتما به صورت تلفنی و یا حضوری با فرستنده آن تماس بگیرید و تنها پس از اطمینان از صحت فایل، آن را دانلود کرده و باز کنید. در خصوص حجم فایل های ناشناس هم توجه داشته باشید که اغلب بد افزارها و ویروس ها بین یک تا دو کیلوبایت حجم دارند.
11-  اطلاعات بازیابی جیمیل را همیشه به یاد داشته و آنها را به روز کنید.
اطلاعات بازیابی اکانت یا Account recovery options را همیشه به روز نگه داشته و به خاطر داشته باشید که چه سوال امنیتی انتخاب کرده اید، تولدتان را در جیمیل چه تاریخی اعلام کرده اید، ایمیل دوم تان چیست و... .
فردی که بخواهد ایمیل شما را هک کند، در اولین قدم سراغ لینک forget password جیمیل می رود و برخی اطلاعاتی را  که در مورد شما می داند امتحان می کند، تا شاید بتواند رمزعبورتان را ریست کند. همچنین ممکن است هکری به ایمیل شما نفوذ کرده و با تغییر رمزعبور، دسترسی شما را مسدود کند. آنگاه اطلاعات بازیابی جیمیل برای تان مهم و حیاتی خواهند بود.
در درس «بازیابی رمزعبور جیمیل» این مورد را با جزئیات کامل توضیح خواهیم داد.
 12- هیچ گاه از رمزعبور جیمیل در دیگر سایت ها استفاده نکنید.
برخی افراد عادت دارند برای راحتی کارشان، تنها یک رمزعبور را به خاطر سپرده و همه جا از آن استفاده کنند. اما با این کار در حقیقت اطلاعات ورود به اکانت جیمیل تان را در اختیار صاحب آن سایت و کسی که ممکن است آن را هک کند گذاشته اید.
13- از جیمیل تان بک آپ بگیرید.
ممکن است هیچ گاه به ایمیل هایی که بر روی هارد تان ذخیره کرده اید نیاز پیدا نکنید. اما همیشه برای بدترین وضعیت آماده باشید. ممکن است کسی به اکانت جیمیل شما وارد شده و به دلیل خصومت و یا فقط برای آزار شما، همه ایمیل های تان را پاک کند! یا اینکه هکری اکانت جیمیل شما را در اختیار گرفته و یا از بیخ و بن آن را پاک کند! خب، در این موارد حداقل همه ایمیل ها و فایل ها و آدرس های موجود در جیمیل تان تا تاریخ آخرین بک آپ را در اختیار دارید. این کار مهمی است و به همین خاطر در این دوره آموزشی یک درس مجزا برای آموزش پشتیبان گیری از جیمیل وجود دارد که مشکل شما را حل خواهد کرد.
در کنار همه این موارد نیاز است که شما مبانی امنیت را به طور کلی در کامپیوتر و اینترنت رعایت کنید. اگر با این مبانی آشنا نیستید دروه آموزشی مبانی امنیت درسنامه را از دست ندهید و حتما در آن شرکت کنید.


90/6/17
8:54 ص

جدید ترین یوزر و پسورد های EAV و ESS و ورژن5 نود32 برای 21 شهریو

Username: EAV-50968247
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: s6hncvfvmj
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50968274
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: es3mdmv24s
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50968973
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: dhuru33n2k
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50969051
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: e88tjxcmee
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50969057
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: jxnx672exx
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50969059
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: pmnt23a52s
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50969672
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: kjprhjppp7
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50969673
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: bv65f5p564
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50969711
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: 5eust2c7e5
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50935761
Password: satvj2nrpe
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50935817
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: tvb7k3hb2t
ESET Smart Security Serial Keys

Username: EAV-50935819
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password: 3kb4eus33n
ESET Smart Security Serial Keys

یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 شنبه19شهریورماه90 1390/6/19 ESETNOD32 Antivirus username and password سپتامبر10 10/9/2011  10September, 2011
این یوزرها برای ورژن 5 سازگاری دارد و هم برای ورژن 4

Username : EAV-50985514
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password : 45h3vju7np
ESETNOD32 Antivirus

Username : EAV-50987281
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password : prncrhdh24
ESETNOD32 Antivirus

Username : EAV-50988544
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password : e7tee2xv4c
ESETNOD32 Antivirus
Username : EAV-50813079
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password : 7r3vfbp428
ESETNOD32 Antivirus

Username : EAV-50880265
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password : mhkxffpdms
ESETNOD32 Antivirus

Username : EAV-50882423
www.n-o-d32.mihanblog.com
Password : mvpf4uamap

ESETNOD32 Antivirus

 


90/6/15
10:26 ص

خو ش آمدید

امنیت ایمیل - نکات کلی

همه ما حداقل یک ایمیل داریم و استفاده های مختلفی از آن می کنیم. شاید برخی تنها استفاده شان عضویت در گروه های ایمیلی باشد. یا اینکه تنها برای چت از آن استفاده می کنند. خب، ممکن است افراد عضو این دسته ها بگویند: اصلا امنیت ایمیل و توجه آن به چه درد من می خورد؟ قرار نیست اطلاعات خصوصی، مالی و یا کاری خاصی را روی آن داشته باشم و یا از طریق آن چنین اطلاعات حساسی را  ارسال کنم.
تا اینجا حرف این افراد شاید به نظر صحیح بیاید، اما تا به حال به موقعیت های اینچنینی فکر کرده اید:
1- فردی به ایمیل تان نفوذ کند و بدون اطلاع شما به دوستانتان ایمیل های مختلفی ارسال کند و آنها را مورد اذیت و آزار قرار داده و اعتماد آنها نسبت به شما را از بین می برد.
2- یکی از دوستان برای شوخی ایمیل شما را هک کرده و به تمامی مکاتبات و گفتگوهای شما با دیگران از طریق چت و ایمیل دست پیدا می کند. اصلا حس خوبی نیست! مخصوصا اگر برای تکمیل شوخی آنها را در اختیار دیگران هم قرار دهد.
3- از برخی گروه های خاص ایمیل هایی دریافت می کنید که دیده شدن آن توسط برخی سازمان ها و افراد چندان به نفع شما نخواهد بود.
 4- بدون اینکه شما متوجه شوید، هکر گرامی ایمیل و کامپیوتر شما را هک کرده و از آن برای حملات برنامه ریزی شده به دیگر افراد و یا سایت ها استفاده می کند. وقتی شما متوجه می شوید چه بلایی سرتان آمده که ردیابی مراجع قانونی برای این خرابکاری ها به کامپیوتر شما ختم شده و برایتان دردسر ساز خواهد شد.
در این درس به طور خلاصه به برخی نکات ضروری و کلیدی امنیت ایمیل می پردازیم تا با رعایت همین حداقل ها، گام بزرگی در امنیت خود و اطرافیان مان برداریم.
 1- هیچ گاه به برنامه های ایمیل کلاینت (نرم افزارهای مدیریت ایمیل که بر روی کامپیوتر نصب می شوند) اجازه ندهید که بدون بررسی دقیق، ایمیل های HTML و XHTML را رندر کرده و محتوای شان را به نمایش بگذارد. برنامه هایی مانند تاندربرد و اوت لوک این امکان را دارند که به جای رندر کردن و اجرای کامل همه کدهای HTML موجود در ایمیل، تنها برخی کدهای ساده و معمولی را اجرا کنند.  البته بهتر است که برنامه مدیریت ایمیل را به گونه ای تنظیم کنید، که همه ایمیل ها را به صورت متن ساده یا plain text نشان دهد.
زیرا با رندر کردن کامل کدهای HTML موجود در ایمیل، شما این خطر را به جان می خرید که به عنوان گیرنده اسپم، خود را به سرور فرستنده معرفی کنید. یا اینکه به راحتی کدهای مخربی بر روی کامپیوترتان اجرا شوند که شما را دست بسته در اختیار دزدان هویت و حملات فیشینگ قرار دهند. این امکان را فقط برای ایمیل هایی انجام بدهید که فرستنده را می شناسید. برای مثال شما این درس ها را از طریق درسنامه دریافت می کنید و برای مشاهده صحیح درس ها و تصاویر نیاز است که حالت HTML را روی آنها فعال کنید. اما شاید برای دیدن یک ایمیل از منبعی که مورد اعتمادتان نیست انجام چنین کاری عاقلانه نباشد.
2- از سرویس ایمیلی استفاده کنید که مکاتبات شما را به صورت کدگذاری و رمز شده رد و بدل می کنند. خب دلیل این کار هم ساده است: شما دوست ندارید یک خرابکار که در حال کنترل داده های رد و بدل شده از طریق اینترنت شما است، بتواند به راحتی اطلاعات تایید هویت شما را دیده و به نام کاربری و رمزعبورتان دست یابد. در صورتی که این فرد به اطلاعات شما دست یابد می تواند از ایمیل تان برای ارسال پیام استفاده کرده، ایمیل های تان را دریافت کرده و حتی به گونه ای اطلاعات ورود به اکانت را تغییر دهد که ایمیل را کاملا از دست شما بگیرد.
پس هنگامی که برای خرید سرور ایمیل اقدام می کنید، حتما با مدیر سرورتان هماهنگ کنید که ارسال اطلاعات ورود به صورت رمز شده باشد و از شیوه رمزگذاری مناسبی هم استفاده شود. البته سرویس های رایگان و عمومی ایمیل اغلب این گونه اند. در جیمیل تمامی اطلاعات بین شما و سرور به صورت رمزگذاری به شیوه SSL رد و بدل می شود. یعنی پیام های ارسالی و دریافتی هم به صورت رمز شده جابجا می شوند و در مسیر قابل خواندن نیستند. اما در یاهو مکاتبات شما رمزگذاری نمی شوند، ولی بخش دریافت اطلاعات ورود و تایید هویت شما کدگذاری شده و امن است.
3- اگر ارتباطات کاری و مالی ویژه ای از طریق ایمیل انجام می دهید، حتما از امضای الکترونیکی استفاده کنید. با این کار، حتی اگر شخصی به ایمیل شما دست پیدا کند، تا امضای شما را نداشته باشد، نمی تواند به ارسال پیام های جعلی اقدام کند. 
در صورت استفاده از امضا دیجیتال، گیرنده ای که کلید عمومی یا Public key امضای دیجیتال شما را داشته باشد، هنگام دریافت ایمیل امضا شده با کلید خصوصی یا Private key، می تواند مطمئن باشد که این ایمیل توسط خود شما ارسال شده و جعلی نیست. البته حفاظت مناسب از کلید خصوصی هم امر مهم و حیاتی است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، دروس آینده را از دست ندهید!
 4- حتی اگر مساله بسیار مهم و حیاتی هم پیش بیاید، به هیچ وجه در هنگام استفاده از اینترنت عمومی و غیر امن، ایمیل هایی را که اجازه ورود معمولی به آنها را ندارید و یا ایمیل هایی که از سیستم رمزگذاری استفاده نمی کنند را باز نکنید.
اگر ایمیل شما رمزگذاری نباشد، هنگام استفاده از اینترنت های رایگان در مکان های عمومی و یا کافی نت ها، تمامی اطلاعات شما در اختیار خرابکاران و هکرها است.
5- همیشه به خاطر داشته باشید که هیچ سرویس ایمیلی 100 درصد ایمن نیست. می توانیم کارهای فراوانی برای نزدیک شدن به این عدد انجام دهیم. اما در عمل هیچ گاه به آن نخواهیم رسید. پس اگر اطلاعات بسیار مهمی و حیاتی دارید، پیشنهاد می کنم ایمیل را فراموش کرده و تا حد امکان، حضوری این اطلاعات را به فرد مورد نظر برسانید. هیچگاه از ایمیل برای ارسال مشخصات فردی، شماره های بانکی، رمز کارت های بانکی و یا نام کاربری و رمزعبور سایت ها استفاده نکنید.
6- هر چه بیشتر از ایمیل تان در وب استفاده کنید، احتمال شکار آن توسط اسپمر ها‌ (کسانی که هرزنامه ارسال می کنند) بیشتر می شود. حتی اگر مواظب مکاتبات و سایت های استفاده کننده از ایمیل تان باشید، باز هم ممکن است یک دوست بی خیال با ارسال یک ایمیل گروهی، شما را ناخواسته به اسپمرها بفروشد!
حالا دردسرها آغاز می شود و سیل هرزنامه ها شما را غرق می کند. پس بهتر است همیشه با استفاده از فیلترها و موارد اینچنینی خودتان را آماده مقابله کنید. هر چند که نمی توانید جلوی ارسال این ایمیل ها را بگیرید، اما می توانید آنها را مستقیما راهی سطل آشغال و یا یک پوشه مشخص کنید تا دست و پا گیر و باعث دردسر نباشند (در چنین وضعیتی مرور مجدد درس لیبل و فیلتر اکیدا توصیه می گردد).
7- فایل های پیوست را تنها زمانی دانلود کرده و باز کنید، که فرستنده را کاملا می شناسید و به وی اعتماد دارید. همچنین وقتی انتظار دریافت پیوستی از او را نداشته اید، قبل از باز کردن فایل اتچ شده با وسیله ای به جز ایمیل، با او هماهنگ کنید. زیرا ممکن است با یک سرقت هویت و ایمیل جعلی روبرو باشید. در عین حال فایل های اجرایی را تحت هیچ شرایطی دانلود و اجرا نکنید.
8- از رمزعبورهای امن و قابل اعتماد برای ایمیل های تان استفاده کرده و آنها را به شکل مطمئنی نگهداری کنید. اولین سنگر شما در مقابل خرابکاران، رمزعبور شما است، آن را در اختیار هیچ کس (حتی نزدیکترین دوستان یا اعضای خانواده تان) نگذارید.
برای انتخاب رمزعبور قوی و قابل اطمینان، بهتر است درس های دوره امنیت درسنامه را دوباره مطالعه کنید.
 9- هرچه کامپیوتر امن تری داشته باشید، ایمیل شما هم بیشتر در امان است. همیشه از برنامه های آنتی ویروس، فایروال و ضد جاسوس افزار مناسب بر روی سیستم تان استفاده کرده و آنها  را به روز نگه دارید. مثلا اگر یک کی لاگر یا بدافزار اطلاعات ایمیل شما را بخواند و بخواهد آنها را برای کسی ارسال کند، فایروال سیستم جلوی ارتباط هر برنامه ناشناس و مشکوک به خارج از کامپیوتر را می گیرد.
10- مراقب حملات فیشینگ باشید.
یکی از روش های متداول هکرها و خرابکاران برای دست یابی به اطلاعات، نام کاربری یا رمزعبور ایمیل شما، استفاده از ایمیل های جعلی است. این ایمیل ها به شکلی طراحی می شوند که شما تصور می کنید این ایمیل از طرف بانک، دانشگاه یا شرکت، یک دوست و یا حتی برخی سازمان های دولتی برای تان ارسال شده. آنگاه با این تصور اشتباه، به راحتی اعتماد کرده و اطلاعات تان را در اختیار آنها می گذارید.
یک نمونه ساده: احتمالا تا به حال با ایمیلی که ظاهرا از طرف مدیر سرویس دهنده پست الکترونیک شما است، برای تان ارسال شده، که از شما می خواهد برای به روز رسانی سیستم و افزایش امنیت سرور، نام کاربری و رمزعبورتان را وارد کنید. یا از بانک تان ایمیل دریافت می کنید که از شما می خواهد رمز حساب اینترنتی تان را با کلیک کردن روی یک لینک عوض کنید. اینها ایمیل های جعلی هستند که هدف شان دسترسی به اطلاعات محرمانه و حساب های مالی تان است.
11- از BCC استفاده کنید. زیرا در این صورت وقتی ایمیلی را برای چند نفر می فرستید، آنها فقط آدرس ایمیل شما را می بینند و آدرس ایمیل هیچ کس برای دیگری قابل دیدن نیست. اهمیت این مساله زمانی است که گیرنده هم بخواهد آن ایمیل را برای افراد دیگری ارسال کند. اگر از BCC استفاده نکنید، ممکن است ایمیل های دوستان تان چندین دست چرخیده و به دست خرابکاران و یا سازمان هایی بیافتد که باعث مشکل شود. این لیست بلند ایمیل ها را احتمالا در پیام های گروهی زنجیره ای دیده اید.
12- آدرس ایمیل تان را در سایت و وبلاگ به صورت کد شده قرار دهید، تا ربات های اسپمر نتوانند آن را کشف کنند. البته این رمزگذاری باید برای کاربران عادی قابل خواندن باشد. به طور مثال اگر آدرستان help@darsnameh.com است می توانید آن را به صورت help #at# darsnameh-dot-com یا فرم‌های مشابه دیگر بنویسید. این نوع کدگزاری برای ربات های اسپمر قابل شناسایی نیست (البته به شرطی که یک اسپمر باهوش آن را اسکن و بازنویسی نکند)‌. پس برای رمز کردن آدرس ایمیل، تا حد امکان از علائم نشانه‌گذاری استفاده کنید. همچنین می توانید برای این کار از برخی کدهای جاوا اسکریپت آماده استفاده کنید.
13- اگر در سایت یا گروهی عضو نیستید، اما ایمیل‌های مختلفی از آن به دست تان می‌رسد، بهتر است روی گزینه unsubscribe به معنای قطع اشتراک کلیک نکنید. این کار فقط موجب افزایش تعداد ایمیل‌های دریافتی تان از آن سایت می شود. بله! آنها گاهی اوقات این لینک را به صورت جعلی در پایین ایمیل هایشان قرار می دهند. اگر روی آن کلیک کنید سرور ارسال کننده متوجه می شود که شما این ایمیل ها را باز می کنید. بنابراین برایتان ایمیل های تبلیغاتی بیشتری ارسال می کند!  برای خلاص شدن از دست آنها کافی است آدرس ایمیل آن سایت را به لیست سیاه ایمیل تان اضافه کرده یا به عنوان اسپم معرفی اش کنید، تا در باکس اسپم‌ها ذخیره شوند.
خب در این درس به موارد کلی که باید در رابطه با ایمیل رعایت کنید اشاره کردیم. اما هنوز یک گام دیگر باقی مانده. در درس بعد سراغ امنیت در جیمیل می رویم و کمی بیشتر در مورد امنیت در سرویس ایمیل گوگل صحبت می کنیم.

 


90/6/14
9:53 ص

 

جستجوی پیشرفته در جیمیلخو ش آمدید

 

تا قبل از اینکه جیمیل معرفی شود، تمام تلاش سرویس های ایمیل و ایمیل کلاینت ها بر این بود که شیوه های موثرتری برای دسته بندی و مرتب کردن ایمیل ها ارائه کنند. حتی اکنون هم بسیاری به همین شیوه عمل می کنند. مثلا تاندربرد تعداد زیادی معیار برای مرتب کردن و دسته بندی ایمیل ها در اختیارتان می گذارد. شما می توانید آنها را بر اساس تاریخ، حجم، وضعیت و مانند آن مرتب کنید. اما جستجو در میان ایمیل ها مشکل و بد قلق است.

خب، گوگل یک موتور جستجو است. در نتیجه سرویس ایمیل گوگل هم شیوه های بسیار زیاد و ساده ای را برای جستجو میان ایمیل ها در اختیارتان می گذارد. در این درس قصد داریم به شیوه های گوناگون و موثر جستجو در جیمیل برای یافتن ایمیل مورد نظر بپردازیم.

 1- پیشنهادات جستجو

هنگامی که یک عبارت را در کادر جستجوی بالای جیمیل وارد می کنید، گوگل لیستی از عبارات و ایمیل های درون جیمیل تان را که با عبارت تایپ شده مرتبط هستند، نشان می دهد تا با این پیشنهادها، سریعتر و راحت تر ایمیل و یا موضوع مورد نظرتان را پیدا کنید.

 2- تنظیمات جستجو

در سمت راست دکمه سرچ جیمیل دو متن کوتاه کمرنگ دیده می شوند، که استفاده از آنها کمک شایانی به جستجوی شما می کند. یکی از این نوشته ها Show search options است. کلیک بر روی این عبارت یک باکس جستجوی پیشرفته را برای شما باز می کند.

 تنظیمات جستجو، ترکیبی از چندین عملگرا از قبیل from ،to ،subject و in هستند. همچنین شما می توانید این عملگرها را به صورت دستی درون باکس سرچ تان به کار ببرید. مثلا به جای استفاده از کادر سرچ پیشرفته، می توانید این عبارات را در همان کادر جستجوی بالای جیمیل وارد کنید: from:mohamad in:anywhere deadline after:2009/02/28

اگر شما عادت کنید که جستجوی تان را با معیارها و عملگرهایی مانند این انجام دهید، کارتان بسیار سریعتر از این انجام می گردد که به سراغ باکس جستجوی پیشرفته بیایید و از آن برای جستجو استفاده کنید.

 3- عملگرهای جستجو

با استفاده از تنظیمات جستجو شما می توانید بدون نیاز به دانستن عملگرهای پیچیده، در هر یک از فولدرها (لیبل ها) به جستجو بپردازید. هنگامی که نیاز به جستجوی موضوع کاملا مشخص و خاصی دارید، می توانید از عملگرهای موتور جستجوی گوگل هم استفاده کنید. جالب اینجا است که هنگامی می خواهید یک عملگر جستجو را تایپ کنید، باکس جستجو با پیشنهادات اش به شما در انتخاب عملگر صحیح کمک می کند. در ادامه به چند مورد از مهمترین و کاربردی ترین عملگرها می پردازیم.

OR

این عملگر زمانی به کار می رود که شما می خواهید نتایج جستجو حداقل شامل یکی از دو شرط یا عبارت انتخابی تان باشند.

مثال: from:mahdi OR to:friends

cc: و bcc:

با استفاده از این دو تگ، می توانید به جستجوی گیرنده هایی بپردازید که ایمیل برای آنها به صورت cc و یا bcc ارسال شده باشد.

مثال: cc:vahid

Label:

یکی از قابلیت های جذاب جیمیل، امکان لیبل زدن ایمیل های مهم است تا در آینده یافتن آنها راحت تر شود (در دروس قبلی در این باره مفصل صحبت کردیم). با استفاده از این عملگر می توانید سریعا به ایمیل هایی با لیبل مشخص دست پیدا کنید.

مثال: label:must read

 has:attachment

با تایپ این عملگر می توانید تمامی ایمیل هایی را که دارای پیوست هستند، پیدا کنید. این پیوست می تواند هرنوع فایلی باشد. مثلا شما می خواهید ایمیل یک آژانس مسافرتی برای برنامه ریزی تعطیلات را پیدا کنید که کاتالوگ اش را هم اتچ کرده بوده:

مثال: subject:vacation has:attachment

filename:

هنگامی که از عملگر قبلی استفاده کنید همه انواع فایل با هر اسمی به نمایش در خواهند آمد. اما شاید شما به دنبال یک فایل خاص هستید که اسم آن را هم می دانید، یا اینکه فقط نوع فایل را می دانید که عکس است یا فایل پی دی اف. البته اگر دنبال نوع خاصی از فایل می گردید، به جای این عملگر، می توانید از filetype: هم استفاده کنید.

مثال: subject:vacation has:attachment filename:.jpg

مثال: subject:vacation has:attachment filename:malaysia.pdf

مثال: subject:vacation has:attachment filetype:jpg

after: و before:

با استفاده از این دو عملگر می توانید ایمیل های دریافتی قبل یا بعد از یک تاریخ خاص را جستجو کنید. حتی می توانید به صورت ترکیبی ایمیل های یک بازه زمانی مشخص را هم جستجو کنید. برای استفاده از این عملگر باید تاریخ میلادی را با فرمت روز-ماه-سال (yyyy/mm/dd) وارد کنید.

مثال: after:2010/09/22

 subject:

گاهی سابجکت یک ایمیل به خاطرتان مانده و می خواهید دنبال آن بگردید. حتی ممکن است آن را دقیق نمی دانید و تنها برخی کلمات آن را به خاطر می آورید. کافی است در باکس جستجو، کلمات را در برابر عملگر سابجکت بنویسید تا آن را برایتان پیدا کند.

مثال: subject:meeting

 in:inbox

در بالا با عملگر in:anywhere آشنا شدید. اما ممکن است برای نتایج بهتر و دقیق تر بخواهید فقط درون اینباکس تان جستجو شود. حتی می توانید جستجو را به پوشه trash و spam هم محدود کنید.

مثال: in:spam from:mehdi

 اگر هنوز هم برایتان کافی نیست می توانید لیست کامل عملگرهای جستجو را اینجا ببینید.

 4- ذخیره عناوین جستجو

ممکن است که از برخی ترکیب های جستجو به دفعات استفاده کنید. پس تایپ هرباره آنها کاری وقت گیر و کسالت آور است. گوگل برای این مشکل هم راه حل جالبی ارائه داده است. شما می توانید با فعال کردن Quick links در Labs جیمیل، باکسی را به سمت چپ جیمیل تان اضافه کنید و جستجوهای پرکاربرد را به آن اضافه کنید.

حال برای اضافه کردن جستجویی به این لیست، تنها کافی است Add Quick Link را کلیک کنید و نامی را برای این جستجوی تان انتخاب کنید. بعد از این هر بار بر روی این عبارتی که اضافه کرده اید کلیک کنید، نتایج جستجو با شروطی که قبلا تایپ کرده اید را مشاهده می کنید.

 جستجو یکی از قدرتمندترین امکانات جیمیل است. برای اینکه با آن دوست شوید باید تمرین کنید تا استفاده از عملکردهایش برایتان ساده و روان باشد. بعد از آن به شما اطمینان می دهم که هیچ وقت در پیدا کردن ایمیل ها به مشکل بر نمی خورید.

 


90/6/12
8:50 ص

 

چگونه آرشیو و اطلاعات تماس دیگر ایمیل ها را به جیمیل منتقل کنیم؟

 شاید تا به حال از ایمیل دیگری استفاده می کرده اید و حالا می خواهید به گوگل کوچ کنید. شاید هم اعتبار سالیانه اکانت ایمیل روی سایت شخصی تان به پایان رسیده و تمایلی به تمدید آن ندارید! به هر حال باید بدانید که جیمیل به خوبی کار انتقال اطلاعات شما را به جیمیل جدیدتان انجام می دهد و در هر صورت برای استادی جیمیل خوب است که از این امکان نیز اطلاع داشته باشید.

 یکی از موارد مهم در این تغییر، استفاده از دفترچه اطلاعات تماس تان (Contacts) بر روی جیمیل و امکان دسترسی به آرشیو ایمیل های قدیمی تان است. این کار قبلا باید با استفاده از برنامه ها و افزونه های خاص و با دردسر فراوان انجام می شد، اما هم اکنون این کار تنها با چند کلیک از طریق منوی تنظیمات جیمیل قابل انجام است.

 1- در اکانت جیمیل صفحه تنظیمات را باز کنید. (Settings - Mail Settings)

2- بر روی تب Accounts and Import کلیک کنید.

3- در بخش Import mail and contacts دکمه Import from another address را بزنید.

 4- پنجره جدیدی باز می شود. چند لحظه صبر کنید تا محتوای آن لود گردد.

5- در کادر زیر عبارت What account do you want to import from، آدرس ایمیلی را که می خواهید آرشیو و اطلاعات تماس آن را به جیمیل ایمپورت کنید، تایپ کنید. حال دکمه Continue را بزنید.

 6- در صفحه بعدی رمزعبور مربوط به ایمیلی را که می خواهید اطلاعات آن را دریافت کنید، وارد کنید و دکمه continue را بزنید.

7- اگر رمزعبور را درست وارد کرده باشید، حال باید تنظیمات مربوط به ایمپورت را انتخاب کنید:

    برای دریافت تمامی اطلاعات تماس از ایمیل وارد شده در مرحله قبل عبارت Import contacts را تیک بزنید.

    برای دریافت ایمیل های موجود در آرشیو ایمیل مورد نظر، گزینه Import mail را تیک بزنید.

    اگر می خواهید تا هنگام مطلع کردن افرادی که با آنها از طریق ایمیل قبلی در تماس بوده اید، ایمیل های دریافتی در 30 روز آینده را هم از دست ندهید، گزینه import new mail for next 30 days را انتخاب کنید.

    برای اینکه ایمیل های دریافتی از آرشیو ایمیل قدیمی تان با پیام های جیمیل تان تداخل پیدا نکنند، می توانید با انتخاب گزینه Add label to all imported mail برچسب دلخواهی بر روی آنها بزنید، نام برچسب را در کادر روبروی این عبارت بنویسید.

    حال دکمه Start import را بزنید تا کار شروع شود! ‌به همین راحتی. البته گوگل به شما اخطار می دهد که در صورت زدن دکمه ایمپورت، شما با شرایط سرویس دهی و قوانین حفظ حریم خصوصی این شرکت موافقت کرده اید.

8- حال در صفحه پایانی، گوگل می گوید که کار ورود اطلاعات از ایمیل قدیمی تان آغاز شده و معمولا بین چند ساعت تا دو روز طول می کشد. حال دکمه OK را زده و به کارهای روزمره تان برسید. حتی می توانید جیمیل تان را بسته و کامپیوتر را خاموش کنید. گوگل خودش کارهای لازم را انجام می دهد. هر لحظه هم که بخواهید می توانید با مراجعه به تب Account and Import در صفحه تنظیمات از فرایند کار و یا اتمام آن اطلاع یابید.

 نکته شماره یک: اگر تا به حال از برنامه اوت لوک برای مدیریت ایمیل های تان استفاده می کردید و آرشیوتان را فقط روی آن دارید، باز هم مهاجرت به جیمیل کار چندان سختی نیست، تنها کافی است برنامه Google Apps Migration for Microsoft Outlook را نصب کرده و با استفاده از آن، ایمیل ها، تقویم و اطلاعات تماس درون اوت لوک را به جیمیل منتقل کنید.

نکته شماره دو: کاربران سیستم عامل مک هم به همین شیوه و با استفاده از برنامه google-email-uploader-mac می توانند به راحتی آرشیوشان را از برنامه هایی مانند اپل میل، ادورا، تاندربرد و … به جیمیل منتقل کنند.

شاید شما هم مانند من ایمیل ها و شماره تماس و بقیه مشخصات دوستان تان را از قدیم روی تلفن همراه تان نگه داری می کرده اید و حال تصمیم دارید آنها را در اکانت جیمیل تان هم ثبت کنید. این کار هم به راحتی قابل انجام است. تنها کافی است از اطلاعات روی گوشی یک خروجی CVS تهیه کرده و بر روی کامپیوترتان ذخیره کنید.

 نکته: اگر امکان تهیه خروجی سی وی اس را ندارید، می توانید از این راهنمای گوگل برای تولید فایل سی وی اس هم کمک بگیرید.

 حال این مراحل را دنبال کنید:

 1- بر روی لینک Contacts در منوی سمت چپ جیمیل (بالای عبارت Compose Mail) کلیک کنید.

 2- از منوی More actions در بالای صفحه گزینه Import را انتخاب کنید.

 3- دکمه Choose File را زده و فایل CVS اطلاعات تماس تان را از روی هارد انتخاب کنید.

4- اگر می خواهید اطلاعات تماس این فایل به صورت یک گروه جدا در جیمیل ذخیره شوند گزینه Also add these imported contacts to: را تیک زده و یک گروه را انتخاب کنید. یا اینکه با انتخاب گزینه New group آنها را در یک گروه جدید درج کنید.

 5- حال تنها کافی است دکمه Import را بزنید تا جیمیل خودش همه کارها را انجام دهد.

 در این درس کوتاه آموختید که چگونه از یک ایمیل دیگر به جیمیل مهاجرت کنیم. شاید از این اطلاعات هم اکنون استفاده نکنید. اما فراموش نکنید که شما قرار است استاد بزرگ ایمیل باشید و ممکن است در آینده بخواهید به دوست تان برای انتقال اکانت اش کمک کنید. بنابراین این اطلاعات در زمان خودش به کمک تان خواهد آمد.


پیام رسان

+ "یگذارید کودک بمانم"



+ @};-



+ اسلحه نیمه سنگین جهت مبارزه با اشغالگران فلسطین در نوار غزه



+ :D



+ :-o



+ B-)



+ :D



+ بدون شرح



+ تامل در جهان آفرینش@};-



+ تامل در جهان آفرینش



مشخصات مدیر وبلاگ
 
*مهران ارغوان*[784]
 

مطالب کامپیوتری دارم. از همه وبلاگ ها هم دیدبانی میکنم.در میهن بلاگ هم با همین اسم یک وبلاگ دارم


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
امنیت ایمیل - نکات کلی, مهران ارغوان ، عکاسی؛ فیلترها ، یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 شنبه 19شهریورماه90 ، یوزرنیم و پسورد تریال طلایی ورژن5 آنتی ویروس نود32 (لایسنس 1ماهه ، یوزرنیم و پسوردآنتی ویروس نود32 ؛روزشنبه1390/7/23؛Username Passw ، یوزرنیم و پسوردآنتی ویروس نود32 روز شنبه 1390/7/30،nod 32،آبدیت ، یوزرنیم و پسوردآنتی ویروس نود32؛چهارشنبه 1390/7/27مهرماه؛nod32 ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 پنج شنبه 16 خرداد 1392 ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 شنبه 19 اسفند ماه 1391 ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 شنبه 4 آبان 1392،نود 32 جد ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32پنج شنبه 4 اسفند ماه--23فور ، یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32سه شنبه 22فروردین 9 اوریل 2 ، یوزرنیم و پسوردنود32 ورژن4و 5 پنچ شنبه 7 مهر ماه1390 1390/7/7 ، یوزرو پسورد تریال آنتی ویروس نود32چهارشنبه12دی ماه--18ژانویه2012 ، یوزرو پسورد تریال طلایی آنتی ویروس نود32 ،(لایسنس ارجینال) ؛نود ، یوزرو پسورد تریال طلایی ورژن(5) آنتی ویروس نود32 روزجمعه (18 آذر ، یک مرور سریع و ریزه کاری های پشتیبان گیری؛بکاب؛انواع بکاب ، کپی رایت و ذکر منبع در وبلاگ نویسی ، کدام باهوشترند، زنان یا مردان ؟ ، کلیات گوگل آنالیتیکز، گوگل آنالیتیکز چیست،گوگل؛طریق کار با گوگل ، قالب وبلاگ چیست ، مدیریت ایمیل ها روی دسکتاپ - تاندربرد ، مدیریت کارها با استفاده از جیمیل،جیمیل،مدیریت جیمیل،آموزش جیمیل ، مقدمه و آشنایی با نرم افزار ورد (Word) ، مهران ارغوان ، مکاتبات ایمیلی به صورت رمزنگاری شده ، نحوه کار سنسورهای تصویری ، نرم افزار Word ، کار با جدول ها،قسمت اول ، نرم افزار Word، کار با صفحات و شیوه های نمایش یک سند ، نرم‌افزار Word، زیباسازی متن- بخش دوم ، نقش و کیفیت نور در عکاسی،کنترل نورى که داخل دوربین مى شود،تعیین ، نگاهی به آناتومی یک ایمیل - بخش اول ، نگاهی به آناتومی یک ایمیل - بخش دوم ، نود 32 ، نود 32 ، نود32 ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ، روزشنبه 1390/8/7 (7آبان)،آبدیت جد ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ،دوشنبه1390/8/30(30آبان) ،آبدیت جدی ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 روز سه شنبه 1390/8/3 (3 آبان،nod32، ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 روزچهار شنبه (18آبان)؛نود32،آبدیت ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 روزسه شنبه 1390/8/10 (10آبان)،آبدیت ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ورژن (5) روز چهارشنبه 1390/8/11؛نود ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ورژن (5) روزچهار شنبه 1390/8/25 ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ورژن (5)چهارشنبه آذرماه (30)" ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32، روز شنبه 1390/8/28،آبدیت جدید نود ، یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32؛ ورژن (5) روزپنچ شنبه (19آبان)؛آبدی ، یوزرنیم ، پسورد،آنتی ویروس نود32 ، روز سه شنبه1390/7/19مهرماه ، یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 پنچ شنبه 17شهریورماه90 ، یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 چهارشنبه 30شهریورماه90 1390/6/30 ، یوزرنیم پسورد نود 32 ورژن 5و4 سه شنبه 5مهرماه90 ، امنیت در پشتیبان گیری؛امنیت بکاب؛بکاب؛پشتیبان گیری ، امنیت در کامپیوترهای عمومی و سفر ، امنیت مرورگرهای اینترنتی ، انتخاب موضوع عکس و چگونگى بیان آن ، ایجاد یک سند Excel ، اینترنت؛ امنیت ایمیل و چت(قسمت اول) ، اینترنت؛ انتخاب رمز عبور مناسب و سوالات امنیتی ، بازیابی رمز عبور جیمیل،آموزش بازیابی رمزعبورجی میل،ایمیل،جیمیل ، بهینه سازی وبلاگ برای موتورهای جستجو ، پشتیبان گیری از زندگی آنلاین، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های ، پشتیبان گیری در سیستم عامل مک او اس اکس،بکاب،بکاب سیستم عامل ، پشتیبان گیری در سیستم عامل ویندوز،بکاب ویندوز،بکاب گرفتن از سیست ، پشتیبان گیری کلود (بک آپ آنلاین)،بکاپ؛بکاب کلود ، پشتیبان گیری؛ سایت ها و وبلاگ های اختصاصی؛بکاب از وبلاگهاوسایت ه ، تجزیه و تحلیل وب ، چرا گوگل آنالیتیکز؛گوگل آنالیتیکز،گوگل ، تصویر، صوت و ویدیو در وبلاگ ، تهیه نسخه پشتیبان ،ایمیل ها ، جیمیل،آموزش جی میل، ، جدید ترین یوزرنیم و پسورد نود 32؛ یوزر و پسورد 15 شهریور1390 ، جستجوی پیشرفته در جیمیل، مهران ارعوان ، چرخی در آزمایشگاه جیمیل،نکات بسیار کاربردی جی میل،جیمیل،ایمیل ، چگونگی بازیابی فایل های پاک شده در رایانه،ریکاوری اطلاعات رایانه ، چگونه آرشیو و اطلاعات تماس دیگر ایمیل ها را به جیمیل منتقل کنیم؟ ، دوربین عکاسی ،لنز- بخش اول ، دوربین عکاسی ،نورسنجی- بخش اول ، دوربین های دیجیتال-اجزای دوربین دیجیتال 1- سنسورها ، دوره آموزشی آشنایی با اچ‌تی‌ام‌ال و فناوری‌های اینترنت برای روزن ، راهنمای مبارزه با اسپم در جی میل ، رایانه ، نرم افزارهای ضد جاسوس افزار و تبلیغ افزار ، رایانه ؛ دیوار آتش و لزوم استفاده از آن ، رایانه، نگهداری و پاک کردن اطلاعات با امنیت بالا ، زبانه Home ، زبانه Insert ، زبانه Page Layout ، سنسورهای دیجیتال ، سه نکته طلایی گوگل آنالیتیکز؛گوگل آنالیتیکز؛ گوگل،وبلاگ ، عکسی، کمپوزیسیون یا همچینى اجزاى عکس،عکس،موضوع عکاسان ، عکاسی ،اصول و تعاریف کلى ، عکاسی ،صفحه حساس- بخش دوم ، عکاسی ،عمق در عکس ، عکاسی، آشنائى با عکاسى دیجیتال ، عکاسی، لنز- بخش سوم ، عکاسی، نورسنجی- بخش دوم ، عکاسی، واضح سازی (Focus) ، عکاسی،امکانات و تنظیم دوربین دیجیتال ، عکاسی،انتخاب دوربین دیجیتال ، عکاسی،وضوح در عکس،فکوس ، عکاسی؛ فلش (Flash) ، ' عکاسی، لنز- بخش دوم 'انواع لنزهای دوربین عکاسی ، "‏HTML برای همه- بخش اول- اصول ساخت یک صفحه ساده وب؛اچ تی ام ال" ، "اصول مقدماتی عکاسی،چطور عکس خوب و جذاب بگیریم؟" ، "اصول مقدماتی عکاسی،چطور عکس خوب و جذاب بگیریم؟,صفحه حساس- بخش ا ، "اینترنت؛ امنیت ایمیل و چت ( قسمت دوم) " ، "پشتیبان گیری از تلفن همراه،بکاب از موبایل،بکاب،موبایل،تلفن همرا ، "پشتیبان گیری از زندگی آنلاین- بخش اول: وبلاگ ها"؛پشتیبانی گیری ، "رایانه واصول اولیه پشتیبان گیری از اطلاعات آن",بکاب از رایانه؛ب ، "روش های پشتیبان گیری از اطلاعات رایانه"،بکاب ار اطلاعات رایانه ، "گوگل آنالیتیکز، بازدیدها (Visitors)- بخش اول"آشنایی با گوگل آنا ، "گوگل آنالیتیکز،بخش Intelligence "،خدمات گوگل؛ ، "گوگل آنالیتیکز،محتوا (Content)"؛گوگل،آموزش گوگل آنالیتیکز،محتوا ، "گوگل آنالیتیکز؛بازدیدها (Visitors)- بخش دوم"؛گوگل آنالیتیکز؛گوگ ، "گوگل آنالیتیکز؛بازدیدها (Visitors)، بخش سوم،گوگل ، "گوگل آنالیتیکز؛منابع ترافیک (Traffic Sources)"،گوگل آنالیتیکز؛ح ، "مرورگر چیست و چه کار می کند؟،انواع مرورگر" ، "نرم افرار Word،زیباسازی متن- بخش اول" ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 چهارشنبه 5 بهمن ماه--25 ژانویه ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 روز شنبه (21آبان) "؛آبدیت نود 32،ن ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 شنبه 24دی ماه--14 ژانویه " ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 ورژن (5)شنبه1390/9/26 آذرماه (26) ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32 یکشنبه 1390/11/16بهمن ماه--05 فوری ، "یوزر و پسوردآنتی ویروس نود32روز یکشنبه (22آبان)"،آبدیت نود32، ، "یوزرنیم و پسورد ،تریال طلایی ، آنتی ویروس نود32 ،(لایسنس ارجینا ، "یوزرو پسورد ارجینال آنتی ویروس نود32 چهارشنبه14دی ماه" ، "یوزرو پسورد ارجینال آنتی ویروس نود32یکشنبه2 بهمن ماه--22ژانویه" ، "یوزرو پسورد ارجینال آنتی ویروس نود32یکشنبه9بهمن ماه--29ژانویه" ، "یوزرو پسورد تریال طلایی آنتی ویروس نود32 ؛(لایسنس ارجینال) ؛nod ، "یوزرو پسورد تریال طلایی آنتی ویروس نود32 روز پنچشنبه 8دی ماه)" ، "یوزرو پسورد تریال طلایی آنتی ویروس نود32 روز شنبه(03دی ماه)" ، \‏HTML برای همه - بخش دوم- شناخت تگ های ضروری ،اچ تی ام ال ، \عکاسی ؛نورسنجی- بخش سوم\عکاسی،نور و نورسنجی ، \نرم افزار Word ، کار با جدول ها، قسمت دوم\ ، \یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 دوشنبه1 اسفند --19 فوریه' ، \یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 دوشنبه1 اسفند --19 فوریه" ، \یوزرنیم و پسوردتریال آنتی ویروس نود32 شنبه 29 فروردین 17 آوریل2 ، آپدیت و یوزرنیم و پسوردآنتی ویروس نود32، \UsernameوPassword nod3 ، آشنایی با مهمترین تهدیدهای امنیتی در رایانه ، 'آموزش بستن سی دی رام کامپیوتر (سخت افزار) ' ، آموزش بستن و جا انداختن CPU کامپیوتر (سخت افزار) ، آموزش مایکروسافت آفیس-اکسل ، آموزش وبلاگ نویسی بطور خیلی ساده تا حرفه ای( درس دوم) ، آنتی ویروس ها و انتخاب آنها در رایانه، نود 32، انواع آنتی ویروس ، ابزارهای جانبی وبلاگ نویسی ، ابعاد سنسورها ، اجزای دوربین دیجیتال 2- کارکرد و نظافت سنسورها ، اچ تی ام ال ،آناتومی یک صفحه وب ، اچ تی ام ال ،نگاهی دقیق تر به نوار آدرس مرورگرها ، اچ تی ام ال چیست؟ داستان HTML ,داستان اچ تی ام ال, ، اچ تی ام ال, آشنایی با نرم افزارهای اینترنتی و برنامه های مدیریت ، اچ تی ام ال, جایگزین کننده های متن و برنامه های مدیریت کلیپ بورد ، اچ تی ام ال، کار با ادیتورهای متنی- WYSIWYG,نکات ضروری در آماده ، اچ تی ام ال؛ اف تی پی چیست و به چه کاری می آید؟ ، اچ تی ام ال؛ سی اس اس از کجا آمد و به چه دردی می خورد؟ ، اچ تی ام ال؛آشنایی با جاوا اسکریپت و آژاکس ، استفاده از جیمیل به صورت آفلاین ، اصول مدیریت ایمیل - بخش دوم؛ایمیل؛جیمیل؛مدیریت جیمیل ، اصول مدیریت ایمیل؛آموزش ایمیل؛آموزش جی میل،مدیریت ایمیل؛جیمیل ، افزایش سرعت اینترنت ، امضای جیمیل , چگونگی ساخت امضای جیمیل ،
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی ###@جزین@### عکس و مطلب جالب و خنده دار سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید بچه مرشد! کلبه درویشی هم نفس نغمه ی عاشقی ****شهرستان بجنورد**** مـ یـ ـرابـ عـ ـطـ ـش تنهایی......!!!!!! تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر پروانگی ققنوس... منادی معرفت هر چی بخوای بادصبا وب سایت روستای چشام (Chesham.ir) رازهای موفقیت زندگی سیاسی عشق مهنس فخری ترانه ی زندگیم (Loyal) یادداشت های من بانوی اسمانی عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر) بزرگترین سایت خنده بازار مردود گروه اینترنتی جرقه داتکو شاه تور دانلود سوالات کارشناسی ارشد *(: دنـیــــای مـــــــن :) * اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما... سید خراسانی همسایه خورشید ستاره خاموش باشگاه پرواز  از همه جا از همه رنگ مهندسی متالورژِی ستاره بر و بچه های ارزشی بهار صداقت** حفاظ مسعود رضانژاد فهادانـ بیاببین چیه ؟ میلاد کی مرام تَرَنّم عفاف عکس و عکس دیدبان گیم دیدبان اینترنتی عشقی عکس میخوای کلیک کن *مظلومیت اهل البیت(علیهم السلام)* دختروپسری ازنسل امروز جیگر نامه عشق ..::منتظر بیداری::.. جیگر طلا پرستو..... جوک و خنده یه دختر تنها قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی دهکده ی اطلاعات توهمات یه دیوونه کشکول طراحی و ساخت بنر Romance رویای زیبا ... (سرزمین دوستی)Kingdom Of Friendship ریحانه لپ لپ سایه سحر سکوت فقط خدا زندگی زیباست پس بخند ما لایق بهترینیم داستان های زیبا +مطالب عاشقانه سرزمین دانلود ام تی دانلود- دانلود رایگان تقویت حافظه و تمرکز حواس فقط خواننده ها وبازیگران ایرانی نقشه راه عرشیان سکـوتـــ شبـانـه"

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ